Show simple item record

dc.contributor.advisorΣωτηρία Τριαντάρη
dc.contributor.authorΠιστοφίδου, Παρθένα
dc.date.accessioned2017-07-24T14:09:20Z
dc.date.available2017-07-24T14:09:20Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/729
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία περιστρέφεται γύρω από το θεματικό άξονα της παιδαγωγικής θεωρίας του σπουδαίου φιλοσόφου Ιμμάνουελ Καντ. Πέρα από μια εκτενή αναφορά που γίνεται στα βιογραφικά στοιχεία του Γερμανού φιλοσόφου, ο αναγνώστης της εργασίας θα βρει επίσης και ορισμένες από τις πιο σημαντικές πτυχές του φιλοσοφικού του έργου. Με άλλα λόγια, οι βασικότερες απόψεις του Καντ, αλλά και οι κεντρικοί άξονες της θεωρίας που ανέπτυξε μέσα από τις τρεις Κριτικές του εκτίθενται επιγραμματικά στην εν λόγω εργασία. Επιπλέον, να μη λησμονηθεί το γεγονός ότι οι παιδαγωγικές ιδέες του φιλοσόφου είναι εκείνες που βρίσκονται στο επίκεντρο. Μέσα στις σημειώσεις του, τις οποίες κρατούσε για τα μαθήματα Παιδαγωγικής που παρέδιδε στους φοιτητές του, συναντά κανείς ένα πλήθος απόψεων για κάθε σχεδόν παιδαγωγικό ζήτημα της εποχής του. Ο Καντ, έχοντας μελετήσει πληθώρα παιδαγωγικών έργων, διατύπωσε θεωρίες για την φροντίδα ενός μωρού, για την προσχολική αγωγή, αλλά και για την ολοκληρωμένη και σφαιρική εκπαίδευση που οφείλει να λαμβάνει κάθε παιδί. Η ηθική καλλιέργεια, θέμα που πάντοτε απασχολούσε τον Καντ, δε θα μπορούσε να λείπει από την παιδαγωγική του θεωρία. Η εργασία περιλαμβάνει ακόμη και ορισμένες πληροφορίες για το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο. Εκτός από μία πλήρη επεξήγηση του ορισμού και της στοχοθεσίας του, επιχειρείται να γίνει μία σύνδεση του ΔΕΠΠΣ με τα όσα έχει διατυπώσει ο Καντ γύρω από τον τομέα της Παιδαγωγικής. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται μια προσπάθεια να εντοπιστούν όλα εκείνα τα σημεία μέσα στο κείμενο του ΔΕΠΠΣ στα οποία μπορεί κανείς να βρει απόψεις του φιλοσόφου. Καντ και ΔΕΠΠΣ τίθονται, λοιπόν, υπό συγκριτική εξέταση και στο τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την εξέταση αυτή. This certificate essay is about the pedagogical theory of the great philosopher Immanuel Kant. Apart from an extensive reference to the biography of the German philosopher, the reader can also find some of the most important aspects of his philosophical works. In other words, the basic ideas of Kant, as they were expressed and developed through his three Critics, are shortly presented in this essay. Furthermore, one should not forget that his pedagogical ideas consist the main subject. In his notes, kept for some lessons in Pedagogics that he had to teach to his students, one can find an enormous amount of ideas for every educational problem of that time. It is a fact that Kant studied a huge variety of pedagogical works. As a result, he stated theories about how to take care of a baby and about the preschool education. Worth mentioning is the moral part of his philosophy, which appears also in his pedagogical theory as “moral duty” or “moral obligation”. In addition, this project includes some specific information about the study Programme of the Preschool Education, named DEPPS. More specifically, the reader will find a full explanation of the definition and the characteristics of the Programme. It has also been attempted to connect and compare Kant with DEPPS. To make that clear, the writer of this essay tried to find in which specific points of the study Programme’ s text can one discover an influence from the German philosopheren_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΚαντen_US
dc.subjectπαιδαγωγικές απόψειςen_US
dc.subjectKanten_US
dc.subjecteducational aspectsen_US
dc.titleΠαιδαγωγικές απόψεις του Καντen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record