dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως κεντρικό θεματικό της άξονα τον σπουδαίο Γερμανό φιλόσοφο Friedrich Schiller και ειδικότερα τις φιλοσοφικές θέσεις που εκείνος διατύπωσε για το θέμα της αισθητικής. Κύρια πηγή απ’ όπου αντλήθηκαν πληροφορίες για τις απόψεις του Schiller σχετικά με το ωραίο, αποτέλεσαν οι επιστολές του φιλοσόφου προς τον Christian Gottfried Kӧrner. Στις επιστολές αυτές ο Schiller παρουσιάζει και δομεί αναλυτικά μία ολόκληρη αισθητική θεωρία, γνωστή και με τον τίτλο “Περί Κάλλους” ή “Καλλίας”.
Πέρα, όμως, από τον Friedrich Schiller, είναι πάρα πολλοί οι φιλόσοφοι εκείνοι οι οποίοι ασχολήθηκαν με το ζήτημα της αισθητικής. Στην εργασία γίνεται μία σύντομη ιστορική αναδρομή στις φιλοσοφικές απόψεις για το αισθητικά ωραίο και υψηλό. Παρουσιάζονται πολλές και διαφορετικές θεωρήσεις του ίδιου ζητήματος, με στόχο να σχηματιστεί μία πλήρης και σαφής εικόνα των όσων έχουν ειπωθεί ανά τους αιώνες γύρω από το θέμα της αισθητικής.
Το πιο ουσιαστικό και ερευνητικό κομμάτι αυτής της εργασίας βρίσκεται στο τέλος της. Εκεί γίνεται μία συγκριτική εξέταση της αισθητικής θεωρίας και αγωγής του Schiller με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) για το νηπιαγωγείο. Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώνεται αν και σε ποιο βαθμό βρίσκει εφαρμογή η θεωρία του Schiller στα όσα προβλέπει το πρόγραμμα σπουδών για τους μαθητές του νηπιαγωγείου. Απαντώνται ερωτήματα όπως το αν και κατά πόσο αναπτύσσεται και καλλιεργείται η αισθητική παιδεία των παιδιών στο νηπιαγωγείο, τι προβλέπει συγκεκριμένα το πρόγραμμα σπουδών στο κομμάτι της αισθητικής αγωγής και τι απ’ όσα έχει πει ο γερμανός φιλόσοφος λαμβάνεται υπόψη στη συγκρότηση του ΔΕΠΠΣ. | en_US |