Show simple item record

dc.contributor.advisorΑναστασία Στάμου
dc.contributor.authorGjinaj, Evisa
dc.contributor.authorΓκινάι, Εβίσα
dc.contributor.authorΚαραμήτσου - Χατζηγεωργίου, Γεωργία
dc.date.accessioned2017-07-24T15:43:11Z
dc.date.available2017-07-24T15:43:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/737
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο την διερεύνηση και την καταγραφή των απόψεων των μεταναστών γονέων και φοιτητών αλβανικής καταγωγής σε θέματα που αφορούν την επιλογή και χρήση της γλώσσας, τη διγλωσσική ανάπτυξη καθώς και φαινόμενα όπως, ο ρατσισμός, η οικονομική κρίση, το φαινόμενο «Brain Drain» και το προσφυγικό ζήτημα. Πραγματώθηκαν δύο έρευνες μέσω ποιοτικών μεθόδων, συγκεκριμένα συνεντεύξεων, με στόχο τη συλλογή δεδομένων. Η πρώτη έρευνα αφορά απόψεις και σκέψεις μεταναστών γονέων, σχετικά με τα προαναφερθέντα ζητήματα. Συμμετείχαν 14 γονείς μετανάστες, 7 μητέρες και 7 πατεράδες, που είχαν συμπληρώσει 20 χρόνια διαμονής στον ελλαδικό χώρο και τα παιδιά τους γεννήθηκαν και φοιτούν στα ελληνικά σχολεία. Η δεύτερη έρευνα απευθύνθηκε σε άτομα δεύτερης γενιάς, οι οποίοι φοιτούν στα ελληνικά πανεπιστήμια. Συγκεκριμένα, 10 φοιτητές αλβανικής καταγωγής, εκ των οποίων οι 8 είναι θηλυκού γένους και 2 είναι αγόρια. Η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών που συμμετείχαν στην έρευνα, φοιτούν στη Θεσσαλονίκη. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν ύστερα από ημι δομημένες συνεντεύξεις ανοιχτού τύπου και αναλύθηκαν με βάση την ποιοτική ανάλυση. Από τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την έρευνα, φαίνεται ότι οι περισσότεροι γονείς δείχνουν προθυμία για τη διατήρηση της μητρικής γλώσσας και επιλέγουν να κάνουν χρήση της σε καθημερινή βάση. Αντιθέτως, κατά την εκπόνηση της έρευνας των φοιτητών, προέκυψε ότι ενώ γνωρίζουν σε μέτριο επίπεδο τη μητρική γλώσσα, δεν επιθυμούν να την εμπλουτίσουν, κρίνοντας το μη απαραίτητο. Επιπλέον, διαπιστώθηκε πως το φαινόμενο της οικονομικής κρίσης δεν άφησε ανέπαφους ούτε τους γονείς ούτε τους φοιτητές. The present study aims at exploring and recording the views of immigrant parents and students of Albanian origin, on issues related to language selection and use, bilingual development as well as phenomena such as racism, the economic crisis, the phenomenon of «Brain Drain», and the refugee issue. Two surveys were carried by using quality methods, specifically interviews, in order to collect data. The first survey concerns the views and thoughts of immigrant parents, about the above- mentioned issues. The participants involved in the study were 14, 7 mothers and 7 fathers, who had completed 20 years of residence in Greece and their children are born and studying at Greek schools. The second survey, was addressed to second generation people, who are studying at Greek universities. Specifically, the participants involved in the study were 10 students of Albanian origin, of whom, 8 are female and 2 are boys. The overwhelming majority of the students who participated in the research are studying in Thessaloniki. The data were collected after semi-structured , open-ended interviews and analyzed based on qualitative analysis. From the results of the survey, it appears that most parents show desire to maintain their native language and choose to use it on a daily basis. On the other hand, university students seems that while they know the native language on a moderate level, they do not want to enrich it, judging it unnecessary. In addition, it was found that the phenomenon of economic crisis let neither parents nor students intacten_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectμετανάστες γονείςen_US
dc.subjectμετανάστες φοιτητέςen_US
dc.subjectμητρική γλώσσαen_US
dc.subjectδιγλωσσίαen_US
dc.subjectimmigrant parentsen_US
dc.subjectimmigrant studentsen_US
dc.subjectnative languageen_US
dc.subjectbilingualismen_US
dc.titleΜεταξύ Αλβανίας και Ελλάδας: μετανάστες γονείς και τα παιδιά τους μιλούν για θέματα γλώσσας και ταυτότηταςen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record