Show simple item record

dc.contributor.advisorΚλειώ Σέμογλου
dc.contributor.authorΘανάσαινα, Αναστασία
dc.date.accessioned2017-07-24T15:49:53Z
dc.date.available2017-07-24T15:49:53Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/738
dc.description.abstractΤο παιδί μαθαίνει πως μπορεί να εκφράσει τα συναισθήματα του όχι μόνο με λέξεις αλλά και με το σώμα του, με τη βοήθεια του χορού. Μέχρι την ηλικία των πέντε τα παιδιά μαθαίνουν να κινούνται στο χώρο, να χρησιμοποιούν διαφορετικά επίπεδα κίνησης, να επιλέγουν τη δυναμική της κίνησης τους και να ξεχωρίζουν μουσικούς ρυθμούς. Η θεματολογία της παρούσας εργασίας αφορά το χορό. Συγκεκριμένα, αρχικά επιδιώχθηκε η επαφή των νηπίων με το χορό και στη συνέχεια να διερευνηθεί ποιο είδος χορού, ο σύγχρονος ή ο παραδοσιακός, είναι προτιμότερο να διδαχθεί πρώτος στην τάξη ενός νηπιαγωγείου. Για τη διερεύνηση του ζητήματος αυτού οργανώθηκε ένα πιλοτικό πρόγραμμα, σύμφωνα με το οποίο, πραγματοποιήθηκε σταδιακά η εκμάθηση χορών μέσα σε ένα πλαίσιο διάφορων δραστηριοτήτων. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 33 παιδιά από δύο τμήματα νηπίων. Οι στόχοι και το πρόγραμμα για κάθε μέρα παρέμβασης ήταν διαφορετικοί ενώ η καθημερινή διάρκεια ήταν 35-45 λεπτών. Σημαντικά εργαλεία για την υλοποίηση της εργασίας ήταν η μουσική, καθώς αφορά διδασκαλία χορού, όπως και τα ημερολόγια της ερευνήτριας. Αυτά συμπληρώνονταν από την ερευνήτρια άμεσα, στο τέλος κάθε παρέμβασης και αφορούσαν την αξιολόγηση και περιγραφή του ημερήσιου προγράμματος. Από την ποιοτική ανάλυση των ημερολογίων αυτών προέκυψαν συμπεράσματα που αφορούν στη διαδικασία, τις δραστηριότητες, το ρόλο του ερευνητή και τη στάση των νηπίων. Αυτό που έγινε αντιληπτό είναι ότι η διδασκαλία του σύγχρονου χορού είναι πιο εύκολη συγκριτικά με αυτή του παραδοσιακού χορού στο νηπιαγωγείο, το πέρασμα από τον σύγχρονο στον παραδοσιακό χορό ήταν πιο εύκολο από το αντίστροφο, το είδος του χορού και το ομαδικό ενδιαφέρον είναι μεταβλητές που επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα, ο σύγχρονος χορός είναι πιο κατάλληλος να διδαχθεί πρώτος έναντι του παραδοσιακού. Ο παραδοσιακός και ο σύγχρονος χορός μπορούν να διδαχθούν σε νήπια χωρίς να έχει σημασία η σειρά που θα διδαχθούν αν δοθεί ο κατάλληλος χρόνος και χώρος. The child learns how to express their feelings not just with words but also with their body through dance. Up to the age of 5 children learn to move into space, use different movement levels, choose the dynamics of their movements and tell apart different music rhythms. The subject matter of this dissertation concerns dance. Specifically, it was initially attempted to get the children acquainted with dance and afterwards to investigate which dance genre, contemporary or folk, is preferable to be instructed first in a nursery school class. In order to investigate this subject, a pilot program was organized, according to which, the learning of the dance genres was gradually accomplished through various activities. Thirty three children from two different classes took part in the program. The goals and the program for each day of intervention where different while the daily duration was 35-45 minutes. Important tools for the implementation of the dissertation were music, as it concerns dance, as well as the researcher's diaries. The diaries were filled in immediately by the researcher at the end of every intervention and were about the evaluation and description of the daily schedule. From the quality analysis of these diaries conclusions regarding the process, the activities, the researcher's part and the children's attitude emerged. It was perceived that contemporary dance instruction is easier compared to folk dance instruction at nursery school, the transition from contemporary to folk dance is easier than the opposite, the dance genre and the group interest are variables that affect the final result, contemporary dance is more appropriate to be taught first instead of folk dance. Folk and contemporary dance can be taught to nursery school children regardless of the teaching sequence, given that proper time and place are provided.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectχορόςen_US
dc.subjectσύγχρονος χορόςen_US
dc.subjectπαραδοσιακός χορόςen_US
dc.subjectνηπιαγωγείοen_US
dc.subjectπαιχνίδιen_US
dc.subjectdanceen_US
dc.subjectfolk danceen_US
dc.subjectcontemporary danceen_US
dc.subjectnurseryen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectgameen_US
dc.titleΣύγκριση διδασκαλίας Παραδοσιακού και Σύγχρονου χορού στο νηπιαγωγείο: Καταγραφή δυσκολιών μετάβασης από το ένα είδος στο άλλοen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record