Η επαγγελματική εξουθένωση των κοινωνικών επιστημόνων που εργάζονται σε ειδικά σχολεία - μια εμπειρική μελέτη
Abstract
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα έχουν διεξαχθεί έρευνες, τόσο στον διεθνή όσο και στον ελλαδικό χώρο , σχετικά με το Επαγγελματικό Άγχος και την Επαγγελματική Εξουθένωση στον τομέα της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή, των οποίων τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης στην Ελλάδα είναι μικρά συγκριτικά με άλλες χώρες της Ευρώπης. Παρόλο που το επάγγελμα του εκπαιδευτικού θεωρείται ως ένα από τα πιο αγχωτικά και απαιτητικά επαγγέλματα, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής καθώς και τους παράγοντες παράγοντές που την επηρεάζουν. Το δείγμα της έρευνας είναι σχετικά μικρό και δεν αντιπροσωπεύει όλους τους εκπαιδευτικούς. Αποτελεί, όμως, μια καλή αρχή για την διερεύνηση του συνδρόμου αλλά και για την αναγνώριση των αιτιών του.
Research has been carried out at regular intervals, both in the international and the Greek spheres, on Occupational Anxiety and Burn out in the field of Education and especially in Special Needs Education, whose results have shown that levels of professional burnout in Greece are small compared to other European countries. Although the profession of teacher is considered to be one of the most stressful and demanding professions, according to the international literature, levels of professional burnout are at a low level. The purpose of this research is to examine the professional exhaustion of special education teachers as well as the factors that influence it. The sample of research is relatively small and does not represent all teachers. It is, however, a good start to investigate the syndrome but also to recognize its causes.