dc.description.abstract | Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται αν εφαρμόζονται σε πρωτοβάθμια σχολεία ειδικής αγωγής προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όπως επίσης διερευνάται η θεματική τους και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την εφαρμογή τους. Επιπλέον, εξετάζεται αν πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές δραστηριότητες που έχουν περιβαλλοντικό χαρακτήρα χωρίς να εντάσσονται σε κάποιο πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων καθώς και αν στα σχολεία αυτά λειτουργεί σχολικός κήπος.
Το εργαλείο έρευνας είναι το ερωτηματολόγιο. Από τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν αξιοσημείωτα αποτελέσματα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω έρευνα. Μερικά από τα ευρήματα της έρευνας αφορούν την περιορισμένη επάνδρωση των σχολείων με εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό αλλά και την απουσία κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής που περιορίζουν την εφαρμογή περιβαλλοντικών προγραμμάτων.
Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη. Παρουσιάζεται αρχικά ο ορισμός, η ιστορία, η αξιολόγηση και τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Κατόπιν προσεγγίζονται ο ορισμός, η ιστορία, η αξιολόγηση και γενικότερα ποια είναι η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα. Στο τελευταίο μέρος του θεωρητικού πλαισίου της εργασίας διατυπώνεται ο ορισμός και το ιστορικό πλαίσιο των σχολικών κήπων. Στην συνέχεια ακολουθεί η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα, η συζήτηση και τα συμπεράσματα της έρευνας.
This thesis examines whether environmental education programs are applied to primary education schools as well as their subject and the problems faced by teachers during their implementation. In addition, it is examined whether educational activities of an environmental nature are carried out without being included in a school program and whether a school garden operates in these schools, as well.
A questionnaire is the research tool. The final results of the survey have shown remarkable results that can be used for further research. Some of the findings of the survey concern the limited staffing of schools with specialized human resources and the lack of adequate infrastructure that restrict the implementation of environmental programs.
The structure of the work is as follows. Definition of term initially, history, evaluation and Environmental Education programs in Greece are presented. Then the definition, the history, the evaluation and in general the situation of the Special Education in Greece are approached. In the last part of the theoretical framework of the work the definition and the historical context of the school gardens is defined. As next, the methodology, results, discussion and conclusions of the survey follows. | en_US |