Show simple item record

dc.contributor.advisorΙφιγένεια Βαμβακίδου
dc.contributor.authorΚαραπάτσιου, Σοφία
dc.date.accessioned2017-07-24T16:33:30Z
dc.date.available2017-07-24T16:33:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/746
dc.description.abstractΗ λαϊκή παράδοση είναι αναπόσπαστο στοιχείο του πολιτισμού κάθε λαού. Στο νηπιαγωγείο υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη λαϊκή παράδοση (γιορτές, θεματικές προσεγγίσεις και σχέδια εργασίας, τραγούδια, χοροί κ.ά.). Επίσης, η λαϊκή παράδοση δίνει την ευκαιρία σύνδεσης με το παρελθόν και είναι μία αφορμή για να διερευνηθούν πτυχές του όπως η καθημερινή ζωή των ανθρώπων, των παιδιών, η εργασία και οι τρόποι παραγωγής, τα επαγγέλματα, οι τρόποι ψυχαγωγίας και οι κοινωνικές εκδηλώσεις, στοιχεία της παιδικής ηλικίας κ.ά. Η μουσειακή αγωγή προσφέρει εκπαίδευση «έξω» από τις αίθουσες του σχολείου. Η κατάκτηση της γνώσης, η ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων, η καλλιέργεια της ψυχής, η βιωματική μάθηση, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η απουσία κριτικής σκέψης είναι κάποια από τα ελάχιστα χαρακτηριστικά και συγχρόνως πλεονεκτήματά της. Στόχος είναι, η ανάδειξη του μουσείου ως μία εναλλακτική λύση αγωγής στην παθητική στάση του μαθητή απέναντι στην εκπαίδευση. Το παιδί βιώνει το παρελθόν και επιχειρεί σύζευξη με το παρόν, εκφράζεται δημιουργικά χωρίς δισταγμούς και περιορισμούς, η φαντασία του αναπλάθεται και δημιουργεί το δικό του κόσμο, με αντικείμενα του χτες και το δυναμικό του σήμερα. Η ευαισθητοποίηση και πληροφόρηση των παιδιών σε θέματα της λαϊκής μας παράδοσης όπως π.χ. η ενασχόλησή τους με την λαϊκή παραμυθολογία , τα ήθη και τα έθιμα ή και πρακτικές της καθημερινότητας, τους επιτρέπει να προβληματισθούν σχετικά και να προχωρήσουν σε συγκρίσεις με την σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Στόχος της εργασίας αυτής επίσης, είναι και η προβολή της μέγιστης σημασίας των μουσειακών προγραμμάτων στην προσχολική ηλικία και η ανάγκη τους για ενσωμάτωση στο εκπαιδευτικό σύστημα . Folk tradition is an integral part of the culture and in general of civilisation. In kindergarten there are many opportunities for children to come in contact with folk tradition (feasts, thematic approaches and work plans, traditional songs, traditional dances, etc.). Also, folk tradition gives the opportunity to connect with the past and to explore aspects of everyday life of people of the past , children, work, production, occupations, way of entertainment and social events, Childhood, etc. Museum education offers training out from the classroom. The acquisition of knowledge, the development and cultivation of skills, soul cultivation, experiential learning, creativity, cooperation, lack of critical thinking are some of its few characteristics and at the same time its advantages. The aim is to highlight the museum as an alternative way of education towards the passive attitude of students. Experiences from the past and attempt to connect with the present, expresses creatively without hesitation and limitations, imagination rebuilds and creates child own world, with the objects of the past and potential of today. Raising awareness and informing children on issues of our popular performance such as their involvement in popular paramithology, and practices of everyday life, allows them to reflect on and compare with modern social reality. The aim of this work is also to highlight the importance of museum programs in pre-school age and their need for integration into the education system.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectλαογραφίαen_US
dc.subjectπαράδοσηen_US
dc.subjectμουσείοen_US
dc.subjectεκπαιδευτικό πρόγραμμαen_US
dc.subjectfolkloreen_US
dc.subjecttraditionen_US
dc.subjectmuseumen_US
dc.subjecteducational programen_US
dc.titleΜελέτη και καταγραφή του λαογραφικού μουσείου Κοζάνης. Μια εκπαιδευτική προσέγγισηen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record