dc.description.abstract | Η διάχυση της γνώσης, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, η ανάπτυξη του διαπολιτισμικού διαλόγου αλλά και η εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων έχουν προκαλέσει ποικίλες αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης. Προτεραιότητα του νέου τρόπου προσέγγισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του σχεδιασμού του μαθησιακού περιβάλλοντος αποτελεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στη γνώση. Στο πλαίσιο αυτό αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια η Ειδική Αγωγή, η οποία εκσυγχρονίζει το περιεχόμενο της, με βάση τις κοινωνικές αλλαγές και τις ανάγκες και τις προσδοκίες των τοπικών κοινωνιών.
Είναι σαφής, λοιπόν, ο σχεδιασμός του τρόπου υλοποίησής της, με βάση τους διάφορους οικονομικούς, κοινωνικούς, πολιτιστικούς και πολιτικούς παράγοντες, αλλά και με βάση την επικράτηση του κοινωνικού μοντέλου, που προώθησε την άρση των στερεότυπων αντιλήψεων εναντίον των ατόμων με αναπηρία. Σήμερα, πλέον, ο τρόπος υλοποίησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Ειδικής Αγωγής επιβεβαιώνει την τάση διασφάλισης κοινωνικής δικαιοσύνης, παρέχοντας στους μαθητές με αναπηρία το δικαίωμα ισότιμης πρόσβασης όλων στη γνώση. Με βάση αυτά τα στοιχεία η ερευνητική αυτή εργασία θα μελετήσει την πορεία της Ειδικής αγωγής στην Ελλάδα και θα αξιολογήσει τις συνθήκες, που οδήγησαν στην εφαρμογή της συνεκπαίδευσης, ενώ, επίσης, θα αξιολογήσει τον τρόπο προσέγγισης αυτών των αλλαγών στην Ειδική Αγωγή από τον ελληνικό τύπο. The diffusion of knowledge, the use of new technologies, the development of intercultural dialogue and the implementation of innovative programs have been conductive to a variety of changes in the field of education. The new approach of the educational process gives priority to the equal access of all pupils to knowledge. Social changes and the needs and aspirations of local communities have influenced the development of special education in recent years and have led to its modernization.
The planning of Special Education is based on the various economic, social, cultural and political factors and also on the prevailing social model that promoted the lifting of the stereotyped concepts of disability. Nowadays, the way in which special education programs are implemented confirms the tendency to ensure social justice by providing disabled students with the right to equal access to knowledge for all. Based on these data, this research will study the course of Special Education in Greece and will assess the conditions that led to the implementation of inclusive education and also assess the way in which these changes in Special Education are addressed by the Greek press. | en_US |