dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία ασχολείται με το ζήτημα της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στην τεχνική εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι οι διαρκείς μεταρρυθμίσεις και αλλαγές. Μεταξύ των στόχων που τίθενται από την πολιτεία κατά τη διαδικασία αυτή είναι και η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Με μια ποιοτική προσέγγιση προσπαθήσαμε να διερευνήσουνε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που αποτελούν το κύτταρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, για την πολυσήμαντη έννοια της ποιότητας.
Στόχος ήταν να αποτυπώσουμε τις υποκειμενικές απόψεις των εκπαιδευτικών για το πως αντιλαμβάνονται την έννοια ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, ποια είναι τα κριτήρια και οι παράγοντες που την προσδιορίζουν και με ποιες δράσεις θα την αποτιμήσουμε έτσι ώστε να μπορούμε να τη βελτιώσουμε. Επιπλέον επιδιώξαμε να αναδειχθεί σε ποιο βαθμό κινούνται οι αντιλήψεις των μελών του συλλόγου μιας σχολικής μονάδας σε μια κοινή συνιστώσα για την ποιότητα και πόσο σαφές και ξεκάθαρο έχει κάνει η πολιτεία στους εκπαιδευτικούς το πως αντιλαμβάνεται την έννοια της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στην τεχνική εκπαίδευση.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως παρά την ευρύτητα του όρου και τη δυσκολία νοηματικής προσέγγισης, οι εκπαιδευτικοί προσδιόρισαν πολλές διαστάσεις της έννοιας, εντόπισαν παράγοντες που την επηρεάζουν και πρότειναν δράσεις αποτίμησης και βελτίωσης της ποιότητας. Οι απαντήσεις κινήθηκαν σε μια κοινή περίπου συνισταμένη και κατά γενική ομολογία η πολιτεία φάνηκε πως δεν έχει κάνει καθόλου γνωστή και σαφή τη θέση της για την ποιότητα στον εκπαιδευτικό κόσμο. This paper deals with the issue of the quality of educational work in technical education. A main characteristic of technical education in Greece in recent years is the constant reform and change. Among the objectives set by the state during this process is the improvement of the quality of the educational work. With a qualitative approach, we tried to explore the perceptions of the teachers who are the cell of the educational process, for the ambiguous concept of quality.
The aim was to capture the teachers' subjective views on how they perceive the quality concept of the educational project, the criteria and the factors that determine it and what actions we will evaluate so that we can improve it. In addition, our aim was to highlight the extent to which the perceptions of the members of the club of a school are moving into a common component of quality and how clear the state has made to teachers how it perceives the concept of the quality of educational work in technical education.
The results showed that despite the broadness of the term and the difficulty of a conceptual approach, teachers identified many dimensions of the concept, identified factors that influenced it and suggested actions of quality assessment and improvement. The responses were based on a consensus and general acknowledgment that the state has not made any clear position on the issue of quality in the educational world. | en_US |