dc.description.abstract | Ευρήματα ερευνών επισημαίνουν πως η διδασκαλία στρατηγικών αναθεώρησης γραπτού λόγου μπορεί να συμβάλλει στην παραγωγή ποιοτικότερων και αποτελεσματικότερων γραπτών κειμένων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει αν οι μαθητές της Δ΄ Δημοτικού κάνουν αναθεώρηση και τι είδους, να διαμορφώσει ένα πλαίσιο διδακτικής παρέμβασης για την ανάπτυξη της αναθεώρησης και να ελέγξει την αποτελεσματικότητα αυτού του πλαισίου παρέμβασης. Για τη διεκπεραίωση του έργου οργανώθηκε και εφαρμόστηκε μία διδακτική παρέμβαση πάνω στην αναθεώρηση σε 21 μαθητές του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης που διήρκησε δυόμισι μήνες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως μέσα από καλά σχεδιασμένες διδασκαλίες αναθεώρησης οι μαθητές αφενός εφαρμόζουν πρακτικές αναθεώρησης και αφετέρου παράγουν αποτελεσματικά και ποιοτικά κείμενα ως προς τη δομή, το περιεχόμενο, το λεξιλόγιο και την ορθογραφία. Ακόμη, οι μαθητές παρήγαγαν μεγαλύτερα σε έκταση κείμενα. Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αλλά κρίνεται απαραίτητη μελλοντική έρευνα και σε μεγαλύτερους μαθητικούς πληθυσμούς σε συνδυασμό με τη διαδικασία του σχεδιασμού. Research findings indicate that, the teaching of revision strategies for the production of writing by the students, could contribute to the creation of a better quality and more effective written text. The purpose of this paper is to study whether the pupils of the fourth grade of a Primary School are indeed revising and of which kind, in order to form a framework of teaching interventions for the development of the revision as well as testing of the effectiveness of this intervention framework. In order to fulfil the project, an instruction intercession was organized and implemented, on this particular revision framework, on 21 pupils of the 1st Experimental Primary School of Thessaloniki, which lasted two and a half months. The results of the research have shown that through well-designed revising instruction techniques, students apply revision practices as well as produce effective and quality texts regarding structure, content, vocabulary and spelling. Furthermore, students also produced lengthy texts. The results are particularly encouraging. However future research is also required in larger student populations along with the design of the instruction planning process. | en_US |