dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση της σημασίας της αυθεντικότητας της ηγεσίας στην επικοινωνία εντός σχολείου αλλά και στην επικοινωνία σχολείουγονέων. Πιο συγκεκριμένα διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ελληνικό σχολείο, το βαθμό συμμετοχής των γονέων σε αυτό, την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας μεταξύ των συναδέλφων και των εκπαιδευτικών με τους γονείς, τα εμπόδια και οι δυσκολίες σε αυτήν και τα στοιχεία αυθεντικότητας της ηγεσίας που εμφανίζει ο διευθυντής αλλά το πώς τα παραπάνω αλληλοεπηρεάζονται. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της μελέτης πραγματοποιήθηκε ευρεία ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας και στη συνέχεια διεξήχθη έρευνα ποσοτικού χαρακτήρα. Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν 134 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από σχολεία όλων των βαθμίδων του νομού Κοζάνης. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου που μοίρασε η ερευνήτρια. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν πως η επικοινωνία τόσο εκτός όσο και εκτός της σχολικής μονάδας είναι επιθυμητή και αποτελεσματική και επηρεάζεται θετικά από το στυλ της αυθεντικής ηγεσίας που ακολουθεί ο διευθυντής. Συγκεκριμένα, η αυθεντικότητα του διευθυντή και η ικανότητά του να δημιουργεί γνήσιες και αυθεντικές σχέσεις επηρεάζει θετικά το γενικότερο κλίμα ευημερίας και εμπιστοσύνης αλλά και την επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς. The present research aims to explore the importance of the authentic leadership in school communication and in school-parent communication. In particular, the views of primary school teachers on the Greek school have been analyzed, also the degree of parent involvement in it, the effectiveness of communication between colleagues and teachers with parents, the obstacles and the difficulties in it and the elements of the authentic leadership that the principal shows but how the above interact together. In order to achieve the study's objectives, a broad review of the literature was carried out and then a quantitative survey. In the survey 134 primary school teachers from all levels of the prefecture of Kozani participated. Data collection was conducted through a questionnaire distributed by the researcher. Research findings have shown that communication both outside and inside the school is desirable and effective and is positively influenced by the style of authentic leadership followed by the principal. In particular, the director's authenticity and ability to create genuine and authentic relationships positively influences the overall climate of well-being and confidence, as well as the communication of the school with the parents. | en_US |