Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσακιρίδου, Ελένη
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Κασσιανή
dc.date.accessioned2018-02-06T12:50:47Z
dc.date.available2018-02-06T12:50:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/877
dc.description.abstractΗ εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση θέτει το αίτημα ενός γενικότερου αναπροσδιορισμού του ρόλου του εκπαιδευτικού, βασικότερη διάσταση του οποίου είναι η μετάβαση από τη λειτουργία του ως προμηθευτή της γνώσης και σε εκείνη – παράλληλα - του διευκολυντή της διαδικασίας απόκτησης της γνώσης, αφού κάθε τεχνολογική εφαρμογή είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον τρόπο χρήσης της. Η ενσωμάτωση των νέων ΤΠΕ και ο καθορισμός της παιδαγωγικής αξιοποίησής τους στην περιβαλλοντική εκπαιδευτική (ΠΕ), εξαρτάται από τους στόχους και τη διδακτική προσέγγιση που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Το ερώτημα και ερευνητικό ‘‘κενό’’ που προσπαθεί να καλύψει η εν λόγω εργασία είναι κατά πόσο η χρήση των νέων ΤΠΕ στην ΠΕ ως υποστηρικτικά εργαλεία συνεργατικής μάθησης, ενισχύουν την ανάπτυξη τεχνολογικής παιδείας και τη βελτίωση στοχευμένων γνώσεων σε περιβαλλοντικά θέματα. Η εργασία αυτή διερευνά το πλαίσιο σύνδεσης των ΤΠΕ με την ΠΕ και μελετάται ο τρόπος χρήσης των ΤΠΕ και οι λόγοι που υπαγορεύουν τη χρήση τους στην ΠΕ. Συγκεκριμένα εστιάζει στους παιδαγωγικούς στόχους και τη διδακτική προσέγγιση των εκπαιδευτικών της ΠΕ, το είδος των ΤΠΕ που επιλέχθηκαν, τις ανάγκες που υπαγορεύουν τη χρήση τους, καθώς και τα κύρια προβλήματα και εμπόδια που προκύπτουν από την εφαρμογή τους στην πράξη, για ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευομένων και αποτελεσματικότερη μάθηση. Στόχος της παρούσας εργασίας, είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών περιβαλλοντικής αγωγής για την χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ειδικότερα, η εργασία αυτή εξετάζει τις μεθόδους και τα είδη των νέων τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται από μαθητές και εκπαιδευτικούς στα περιβαλλοντικά μόνο μαθήματα, καθώς και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν κατά τη χρήση των νέων τεχνολογιών στα μαθήματα αυτά. Επιπλέον, μελετάται η συχνότητα χρήσης των νέων τεχνολογιών, τόσο από τους καθηγητές όσο και από τους μαθητές, και καταλήγει στις απόψεις που έχουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί για την χρησιμότητα τους πάνω στα μαθήματα τους. Η εργασία αυτή αποδεικνύει, ότι η στάση των εκπαιδευτικών περιβαλλοντικής αγωγής είναι κυρίως θετική για την διαδικασία των μαθημάτων τους με διάφορους τρόπους, αλλά υπάρχουν σημαντικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν. Τα ευρήματα αυτής της εργασίας μπορούν να δώσουν ώθηση για μελλοντικές έρευνες, κάτι που μπορεί να βοηθήσει σε τρόπους αποτελεσματικής μάθησης στα μαθήματα περιβαλλοντικής αγωγής με την βοήθεια των νέων τεχνολογιών, ελαχιστοποιώντας τα προβλήματα και εμπόδια που προκύπτουν για την ανάπτυξη της τεχνολογικής παιδείας, την ενίσχυση της κριτικής σκέψης για τον προσανατολισμό στη λύση προβλημάτων και την βελτίωση των παρεχόμενων γνώσεων σε περιβαλλοντικά θέματα.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.subjectπεριβαλλοντική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectνέες τεχνολογίεςen_US
dc.subjectenvironmental educationen_US
dc.subjectICTen_US
dc.titleΔιερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών περιβαλλοντικής αγωγής, για την χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασίαen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record