Show simple item record

dc.contributor.authorΠονηρός, Μάρκος
dc.date.accessioned2018-02-06T14:23:47Z
dc.date.available2018-02-06T14:23:47Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/878
dc.description.abstractΤον Ιανουάριο του 2017 κρίθηκε αντισυνταγματικός ο νόμος για την επιλογή των διευθυντών σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την ψήφισή τους από τους Συλλόγους Διδασκόντων. Αυτό ήταν και το ερέθισμα για να διερευνήσουμε αν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις εκπαιδευτικές μονάδες χρησιμοποίησαν κριτήρια που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά των διευθυντών που σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα. Ανιχνεύσαμε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με τη συμβολή του διευθυντή στην αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου. Η έρευνα έγινε στη γεωγραφική περιοχή της Α’ περιφέρειας Πειραιά σε δείγμα 140 εκπαιδευτικών ποσοστό (περίπου 11% του πληθυσμού). Τα δεδομένα συλλέχτηκαν με ανώνυμα ερωτηματολόγια και η ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων έδειξε ότι οι διευθυντές που επελέγησαν είχαν αυξημένα «μορφωτικά προσόντα» και ασκούν αποτελεσματική διοίκηση. Τα χαρακτηριστικά της αποτελεσματικότητάς τους είναι ότι καλλιεργούν κλίμα εμπιστοσύνης, δημιουργούν διόδους αμφίδρομης επικοινωνίας, ενισχύουν τη συνεκτικότητα της ομάδας των μελών της σχολικής κοινότητας. Είναι δίπλα στον εκπαιδευτικό και προσπαθούν να επιλύσουν κάποιο υπηρεσιακό ή προσωπικό πρόβλημα που προκύπτει. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς θέτουν τους στόχους του σχολείου, συνεδριάζουν με δημοκρατικό τρόπο ενεργοποιώντας όλους τους εκπαιδευτικούς. Συνεργάζονται με τους γονείς με ουσιαστικό κι εποικοδομητικό τρόπο. Ενημερώνουν τους μαθητές με σαφή τρόπο για τους κανονισμούς που ισχύουν στο σχολείο και τους εφαρμόζουν με δικαιοσύνη προς όλους. Φροντίζουν να παρέχουν και να συντηρούν την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, ώστε να μπορούν οι διδάσκοντες να εκτελούν απρόσκοπτα το έργο τους. Διασφαλίζουν ένα καθαρό κι ασφαλές περιβάλλον τόσο για το προσωπικό όσο και για τους μαθητές τους. Τέλος γίνεται μια σύγκριση των κριτηρίων που επιλέγονται τα διευθυντικά στελέχη από τους εκπαιδευτικούς με εκείνων που θέτει η πολιτεία. The law regarding the choice of headmasters in primary and secondary education undertaken with the vote of the school’s Teacher Association was considered as unconstitutional in January 2017.that fact provided us with the stimulus to explore whether the educators serving in school units used criteria meeting the characteristics of headmasters that go alongside with efficiency. We explored the perceptions of educators in Primary Education regarding the headmaster’s contribution in the efficient operation and function of a school unit. The research took place in the first area of Piraeus. A sample consisted of 140 educators (around 11% of the educative professional population). The data was collected using the method of anonymous questionnaires. The analysis of the quantitative data proved that the chosen headmasters had increased “educative qualification” and run efficient administration and leadership. The features of efficient administration include the cultivation of a trusting climate, the creation of a two- way communication and the high degree of consistency of the members of the school community. Efficient headmasters support the educators and they try to resolve any functional or personal problem that may arise. In the beginning of each school year, the school unit’s goals are set. All the members of the school unit attend a democratically run meeting, where all the staff is included and activated. They cooperate with parents in a substantial and constructive way. They clarify the school’s regulations to the students and they put these rules into action in a righteous way. They make an effort to provide and conserve the school’s functional infrastructure so that the educators can seamlessly perform their educational role. They ensure and guarantee the existence of a clear and safe environment not only for the pupils, but for the staff as well. Finally, a comparison of the criteria set both by the educators and the state is made.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπιλογή στελεχών εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαποτελεσματικότηταen_US
dc.subjectκριτήρια επιλογήςen_US
dc.subjectheadmaster's choiceen_US
dc.subjectefficiencyen_US
dc.subjectchoice of criteriaen_US
dc.titleΣτάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Πειραιά, αναφορικά με τη συμβολή του διευθυντή στην αποτελεσματική λειτουργία του σχολείουen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record