Show simple item record

dc.contributor.advisorΚουρκούτας, Ηλίας
dc.contributor.authorΜίσκου, Αλεξάνδρα
dc.date.accessioned2018-02-06T14:30:47Z
dc.date.available2018-02-06T14:30:47Z
dc.date.issued2017-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/879
dc.description.abstractΣτόχος της συγκεκριμένης έρευνας ήταν η διερεύνηση της εκλαμβανόμενης αποδοχής/απόρριψης των γονέων και των εκπαιδευτικών από παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην έρευνα συμμετείχαν 195 μαθητές Δ΄ έως Στ΄ τάξης δύο δημοτικών σχολείων του Ρεθύμνου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες νιώθουν γενικά ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί τους τα αποδέχονται. Ωστόσο, το σύνολο των παιδιών του δείγματος φάνηκε να βιώνει τους γονείς του ως πιο στοργικούς/ζεστούς σε σύγκριση με το δάσκαλο. Διαφοροποίηση βρέθηκε, επίσης, στην εκλαμβανόμενη αδιαφορία/παραμέληση και εχθρότητα/επιθετικότητα από τους εκπαιδευτικούς μεταξύ των παιδιών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τα πρώτα να βιώνουν τα παραπάνω αρνητικά συναισθήματα πιο έντονα. Τέλος, ο στατιστικός έλεγχος έδειξε ότι η μητέρα βιώνεται ως πιο ζεστή/στοργική σε σύγκριση με τον πατέρα, ενώ ο πατέρας φαίνεται να δείχνει περισσότερη αδιαφορία/παραμέληση σε σχέση με τη μητέρα. The goal of this research was to explore the relationship between students’ perceptions of their teachers’ and parents’ (mothers’ and fathers’) acceptance in children with and without special educational needs. A sample of 195fourth to sixth grade students in Rethymno was enrolled in the study. Results showed that both children with and without special educational needs generally feel that parents and teachers are more accepting than rejecting. However, all children seemed to experience their parents as more affective/warm compared to the teachers. Moreover, differentiation was found in the perceived indifference/neglect and hostility/aggression among teachers between children with and without special educational needs, with the former experiencing the above negative emotions more intensely. Finally, the statistical test showed that children perceived their mothers to be more warm/affectionate than their fathers, while their fathers appears to be more indifferent/neglected than their mothers.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectθεωρία διαπροσωπικής αποδοχής/απόρριψηςen_US
dc.subjectπαιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςen_US
dc.subjectinterpersonal acceptance/rejection theoryen_US
dc.subjectchildren with and without special educational needsen_US
dc.titleΑντιλήψεις αποδοχής - απόρριψης από γονείς και εκπαιδευτικούς μαθητών με και χωρίς ειδικές ανάγκεςen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record