Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηπαναγιωτίδη, Άννα
dc.contributor.authorΠαυλίδου, Ελένη
dc.date.accessioned2018-02-06T14:42:50Z
dc.date.available2018-02-06T14:42:50Z
dc.date.issued2017-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/881
dc.description.abstractΤο λάθος ως αναπόσπαστο κομμάτι της μάθησης και της διδακτικής πράξης, αποτελεί εργαλείο τόσο για τον εκπαιδευτικό, όσο και για τους ίδιους τους μαθητές. Στη σύγχρονη διδακτική και ειδικότερα στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας το λάθος αποτελεί αφορμή για πρόοδο και για δυναμική αξιοποίηση του, ενώ δείχνει και το βαθμό εξοικείωσης των μαθητών με τις δομές της δεύτερης και της ξένης γλώσσας. Η ανά χείρας εργασία έχει ως βασικό σκοπό την ανίχνευση της φύσης και του αριθμού των γλωσσικών λαθών στον προφορικό λόγο, δεδομένο του ότι η ανάλυση των λαθών αποτελεί ένα πεδίο με εξαιρετικό παιδαγωγικό ενδιαφέρον. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2016- 2017 σε ρομά μαθητές και μαθήτριες και τα ευρήματα αφορούν το εύρος των γλωσσικών λαθών στον προφορικό λόγο και τη συχνότητα τους σε φωνολογικό, γραμματικό, συντακτικό, λεξιλογικό και σημασιολογικό επίπεδο. Τα ρομά παιδιά είναι δίγλωσσα και κατά τόπους τρίγλωσσα και αποτελούν μια ιδιαίτερη πληθυσμιακή ομάδα που χαρακτηρίζεται από περιθωριοποίηση, ελλιπή σχολική φοίτηση και υψηλά ποσοστά αναλφαβητισμού. Η παρούσα μελέτη ασχολείται με ζητήματα που αφορούν την πρόσκτηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη και ως ξένη, τα λάθη, τη διγλωσσία, τη γλώσσα και τον προφορικό λόγο, έννοιες που αποτελούν το υπόβαθρο της εργασίας αυτής.The error, as an integral part of learning and teaching, is a tool for both the educator and the students themselves. In modern teaching, and more specifically in the field of language teaching, the error constitutes a reason for progress and for dynamic utilization, while it also shows the familiarization degree of students with the structures of the second and the foreign language. The main purpose of this study is to detect the nature and the number of linguistic errors in the oral language, given that the error analysis constitutes a field of exceptional pedagogical interest. This survey was carried out during the school year 2016-2017 with Roma male and female students and the findings pertain to the range of linguistic errors in oral speech and their frequency in phonological, grammatical, syntactic, lexilogical and semantic field level. Roma children are bilingual and locally trilingual and they constitute a particular population group that is characterized by marginalization, inadequate school attendance and high illiteracy rates. The present study deals with issues concerning the acquisition of the Greek language as second and as foreign, the errors, and the bilingualism the language and the oral speech, concepts that form the basis of this study.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectλάθηen_US
dc.subjectρομά μαθητές/ μαθήτριεςen_US
dc.subjectδιγλωσσίαen_US
dc.subjectπροφορικός λόγοςen_US
dc.subjecterrorsen_US
dc.subjectroma studentsen_US
dc.subjectbilingualismen_US
dc.subjectoral languageen_US
dc.titleΤα λάθη των ρομά μαθητών και μαθητριών στον προφορικό λόγοen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record