dc.description.abstract | Η εργασία δομείται ως εξής, αρχικά στο πρώτο κεφάλαιο δίνεται ο ορισμός της έννοιας του παραμυθιού, ενώ παρουσιάζονται και οι θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί για την προέλευση του από το 1800 έως και σήμερα. Επιπλέον γίνεται αποτύπωση των χαρακτηριστικών που έχουν τα παραμύθια ως λογοτεχνικά κείμενα, αναφέρονται οι κατηγορίες στις οποίες ταξινομούνται, με βάσεις τις απόψεις των διαφόρων σχολών, ενώ το πρώτο κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την επίδραση που μπορεί να έχουν τα παραμύθια στην παιδικότητα των μικρών μαθητών της προσχολικής ηλικίας.
Ακολούθως, γίνεται αναφορά στην έννοια της δημιουργικότητας των παιδιών στην συγκεκριμένη ηλικία. Αφού γίνει η παρουσίαση του ορισμού, γίνεται αναφορά στο τρόπο που η δημιουργικότητα μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιείται ως εργαλείο στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης των μαθητών. Μάλιστα ο τρόπος που πρέπει να γίνει η χρήση των παραμυθιών από τους εκπαιδευτικούς, αναδεικνύεται μέσα από τον ρόλο που έχει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαισίο των Προγραμμάτων Σπουδών.
Η παρούσα πτυχιακή ολοκληρώνεται με την παρουσίαση τεσσάρων δραστηριοτήτων που εφαρμόστηκαν από την συγγραφέα στο 9ο Νηπιαγωγείο Φλώρινας, κατά την διάρκεια της πρακτικής άσκησης και δείχνουν έμπρακτα πως η χρήση των παραμυθιών και των στοιχείων μπορούν να βοηθήσουν στην άμεσα στην καλλιέργεια της δημιουργικότητας των παιδιών και έμμεσα στην δημιουργική τους σκέψη
The present paper is structured as follows, initially in the first chapter is given the definition of the concept of fairy tales, while the theories that have been developed for its origins from 1800 to today are presented. In addition, the characteristics of the fairy tales are described as literary texts, the categories in which they are classified, the basis of the views of the various schools, and the first chapter concludes with the effect that fairy tales can have on the childhood of young pre-school students.
Further more, reference is made to the concept of children's creativity at that age. After presenting the definition of creativity, reference is made to how creativity can and should be used as a tool in the development of students' creative thinking. Indeed, the way in which the use of fairy tales by teachers is highlighted by the role of the Interdisciplinary Framework of Study Programs.
This dissertation ends with the presentation of four activities implemented by the author at the 9th Kindergarten of Florina during the practical training and they show in practice that the use of fairy tales and elements can help directly in cultivating the creativity of children and indirectly their creative thinking | en_US |