dc.description.abstract | Το θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι ο μικρόκοσμος στο νηπιαγωγείο. Πιο συγκεκριμένα ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας, μετά την μελέτη των σχετικών αντιλήψεων που σχετίζονται με το συγκεκριμένο θέμα.
Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται μια αναφορά σχετικά με το τι ονομάζεται μικροοργανισμός. Αναφέρονται οι κατηγορίες των μικροοργανισμών και πως γίνεται η μετάδοση και η αντιμετώπιση των παθογόνων μικροοργανισμών.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο τι ονομάζεται μικρόκοσμος και δίνονται γενικά στοιχεία επί του θέματος. Ακολούθως, αναφέρονται τύποι μικροσκοπίων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Το τρίτο κεφάλαιο αποτελεί το θεωρητικό τμήμα της διπλωματικής εργασίας. Αναφέρονται σχετικές έρευνες που έχουν γίνει και τα αποτελέσματα που προέκυψαν για το πώς θα πρέπει να γίνεται η διδασκαλία των βιολογικών εννοιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και δημοτικού.
Στο τελευταίο κεφάλαιο, καταγράφονται δέκα δραστηριότητες οι οποίες έχουν σχέση με τα νήπια και πως αυτά θα έλθουν σε επαφή με τον μικρόκοσμο. Αναλυτικότερα, τα νήπια αντιλαμβάνονται μόνο αυτά που βλέπουν γύρω τους. Έννοιες όπως οξυγόνο, μικρόβια και γύρη εφόσον δεν τους είναι ορατά δεν μπορούν και να τα αντιληφθούν. Επίσης, μέσω των δραστηριοτήτων έρχονται σε επαφή με άλλες, όπως την έννοια του μεγέθους. Δηλαδή, ταξινομούν χρησιμοποιώντας τις λέξεις μικρό- μικρότερο και μεγάλο- μεγαλύτερο. Μέσα από μια ευχάριστη δραστηριότητα που είναι το παιχνίδι, τα νήπια θα προσπαθήσουν να κατανοήσουν την έννοια του μικρόκοσμου αλλά και να επεξεργαστούν πρωτόγνωρα για αυτά αντικείμενα όπως είναι το μικροσκόπιο. Επίσης, είναι και ένας τρόπος πρόληψης τους από μικρόβια καθώς θα μάθουν τον τρόπο εξάπλωσης των μικροβίων αλλά και τους τρόπους πρόληψης από αυτά.
Abstract
The subject of this dissertation is the microcosm in kindergarten. More specifically, the design of educational activities for preschool children, after studying the relevant perceptions related to the specific subject.
In the first chapter of the work a report is made on what is called a microorganism. The categories of micro-organisms are reported and how the transmission and treatment of pathogenic micro-organisms
In the second chapter, reference is made to what is called microcosm and general information is given on the subject. Thereafter, there are types of microscopes that can be used.
The third chapter is the theoretical part of the diplomatic work. There are related research done and the results that have emerged about how to teach biological concepts to preschool and elementary children.
In the last chapter, there are ten activities that relate to infants and how they will come into contact with the microcosm. In more detail, infants only perceive what they see around them. Concepts such as oxygen, microbes and pollen as long as they are not visible can not even perceive them.
Also through the activities they come in contact with others in terms of size. That is, they classify using the words smaller - bigger - bigger. Through a delightful activity that is the game, infants will try to understand the concept of the microcosm but also to process objects unprecedented for them such as the microscope. It is also a way of preventing them from microbes as they will learn how to spread germs and how to prevent them. | en_US |