dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αποτελεί μια διδακτική προσέγγιση, με σκοπό τη διαπολιτισμική αφύπνιση των μαθητών και την ενίσχυση της διαπολιτισμικής τους συνείδησης. Συγκεκριμένα, μέσα από αυθεντικές καταστάσεις δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να ερευνήσουν, να ανακαλύψουν και να βιώσουν μη οικεία πολιτισμικά στοιχεία. Στηριζόμενοι στις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες τους, προσεγγίζουν τα νέα δεδομένα, κατανοούν, αποδέχονται, αλλά και εκτιμούν τη διαφορετικότητα. Το μαθησιακό περιβάλλον στο οποίο πραγματοποιήθηκε η έρευνα, είναι η Γ΄ τάξη Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη. Έπειτα από διερεύνηση των αναγκών των μαθητών δημιουργήθηκαν επτά θεματικές ενότητες κατάλληλες του προ απαιτούμενου στόχου. Κάθε ενότητα διδάσκεται μέσα από τρία βασικά στάδια: α) το προ-στάδιο, το οποίο στοχεύει στην ενεργοποίηση προηγούμενης γνώσης των μαθητών, αλλά και στη σύνδεση στοιχείων διαφόρων πολιτισμών, β) το κυρίως στάδιο, στο οποίο οι μαθητές ασχολούνται με δραστηριότητες, που βασίζονται σε βιωματικές προσεγγίσεις των εννοιών της πολυπολιτισμικότητας και της διαφορετικότητας και γ) στο μετα- στάδιο, όπου οι μαθητές πλέον καλούνται να παγιώσουν και να μεταφέρουν τη νεοαποκτηθείσα γνώση και σε άλλα επικοινωνιακά πλαίσια. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων προ- ελέγχου και μετελέγχου, ερωτηματολογίων ικανοποίησης των μαθητών και από τις ημερολογιακές καταγραφές της εκπαιδευτικού. Τα αποτελέσματα τους απέδειξαν ότι η πολυπολιτισμική προσέγγιση της μάθησης μέσω της δραστηριοκεντικής διδασκαλίας καλλιεργεί τις αξίες της ισότητας και της διαφορετικότητας και βοηθά τους μαθητές να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για διάφορους πολιτισμούς, ενισχύοντας έτσι τη διαπολιτισμική τους επίγνωση, ενώ συγχρόνως τους βοηθά και στην επίτευξη καλύτερων ακαδημαϊκών επιδόσεων. This thesis constitutes an educational approach that aims at the cross-cultural awareness of students and the strengthening of their intercultural sensitivity. Specifically, by participating in experiential learning activities, students can explore and discover unfamiliar cultural content. The students approach the new information based on their prior knowledge and experiences so that they are given a chance to comprehend, accept and appreciate diversity. The survey was conducted in the third grade class of Mandoulides elementary school. Taking into account the students’ needs, seven thematic modules were created, suitable for the prerequisite objective. Each module is taught in three main stages: a) the first stage, which aims to activate the students’ previous knowledge and also to connect elements of different cultures, b) the main stage, in which the students participate in activities that are based in experiential approaches of the concepts of multiculturalism and diversity and c) the last stage, during which the students are called to consolidate and transfer the newly acquired knowledge to other forms of communication. The survey data was collected from questionnaires filled by students before and after the conclusion of the survey, questionnaires that measured the students’ levels of satisfaction and from the teacher’s diary records. The results have proven that the multicultural approach of learning through the task-based teaching cultivates the concepts of equality and diversity and helps the students to enrich their knowledge about various cultures, reinforcing their intercultural awareness, while at the same time, it aids them to achieve a better academic performance. | en_US |