dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση του αυτοπροσδιορισμού της ηγετικής θέσης των προϊσταμένων Προσχολικής Αγωγής και εκπαίδευση μέσω Ψηφιακής Αφηγηματικής Συμβουλευτικής Υποβοήθησης. Η Αφηγηματική Συμβουλευτκή Υποβοήθηση αποτελεί μέρος του αναδυόμενου πεδίου που είναι γνωστό διεθνώς με το όνομα “Coaching” με πολλές και ενδιαφέρουσες εφαρμογές στην ηγεσία, και επιλέχθηκε στην παρούσα έρευνα για την διερεύνηση της αυτογνωσίας και του αυτοπροσδιορισμού των προϊσταμένων της Προσχολικής Αγωγής, οι οποίες απαρτίζουν τη σχολική ηγεσία σε αυτήν την εκπαιδευτική βαθμίδα. Ο συνδυασμός της Αφηγηματικής συμβουλευτικής Υποβοήθησης με το ψηφιακό υλικό, αποτέλεσε βασικό μέρος του ερευνητικού σχεδιασμού. Στην έρευνα συμμετείχαν δεκαπέντε προϊσταμένες της Προσχολικής Εκπαίδευσης, σε μία ερευνητική διαδικασία δύο φάσεων. Από την έρευνα προέκυψαν όχι μόνο ενδιαφέροντα ευρήματα, που ανέδειξαν τον πολυδιάστατο ρόλο του σχολικού ηγέτη και ως δημοφιλέστερους και προσφιλέστερους τύπους ηγεσίας τη Μετασχηματιστική, τη Συμμετοχική, την Εκπαιδευτική, αλλά και την Ενδεχομενική Ηγεσία. Αναδείχθηκε, επίσης, η αξία της αξιοποίησης του ψηφιακού υλικού στην Αφηγηματική Συμβουλευτική Υποβοήθηση, με κατεύθυνση της ενίσχυση της εκπαιδευτικής ηγεσίας σε όλες τις σχολικές βαθμίδες ανεξαιρέτως.
The aim of the present research study is the exploration of the self-identification of the leading position of the heads of Preschool Education and education via Digital Narrative Coaching. The Narrative Coaching is a part of the emerging field that is internationally known with the name “Coaching” with many and interesting applications in leadership, and was chosen in the present research for the exploration of self- knowledge and self-identification of the heads of Preschool Education, which constitute school leadership at this educational level. The combination of the Narrative Coaching with the digital material, constituted a basic part of the research planning. Fifteen heads of the Preschool Education took part in the research, in a research process of two phases. The research resulted in not only interesting findings, which highlighted the multidimensional role of the school leader and as the most popular and loving leadership types Transformational, Participative, Instructional and Contingent Leadership. The value of the exploitation of the digital material in the Narrative Coaching has also been highlighted, with the direction of the reinforcement of the instructional leadership at all school grades without exception, was also highlighted. | en_US |