dc.contributor.advisor | Κωτόπουλος, Τριαντάφυλλος | |
dc.contributor.author | Σαλαπασίδου, Ελισάβετ | |
dc.date.accessioned | 2018-03-05T14:19:53Z | |
dc.date.available | 2018-03-05T14:19:53Z | |
dc.date.issued | 2017-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/916 | |
dc.description.abstract | Η επίδραση των νέων τεχνολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική σε πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής, και κυρίως στον εκπαιδευτικό τομέα. Με τη χρήση της τεχνολογίας δημιουργείται ένα πολυτροπικό και πολυαισθητιριακό περιβάλλον μάθησης. Βασικός αρωγός στην αξιοποίηση της τεχνολογίας στον τομέα της μάθησης είναι η ψηφιακή αφήγηση. Το συγκεκριμένο ψηφιακό εργαλείο βοηθάει τους ανθρώπους να αφηγηθούν τη δική τους προσωπική ιστορία και να εκφραστούν σε συναισθηματικό και σε προσωπικό επίπεδο. Στόχος της εργασίας είναι η διευκρίνιση του όρου ψηφιακές ιστορίες/ αφηγήσεις και η παρουσίαση τρόπων εφαρμογής τους σε διαφορετικούς τομείς και κυρίως στην εκπαίδευση καθώς και η αναφορά των πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων τους. Αρχικά πραγματοποιείται μια ιστορική ανασκόπηση του όρου της ψηφιακής αφήγησης και έπειτα επιχειρείται να δοθεί ο ορισμός του. Έπεται η διερεύνηση του ψηφιακού εργαλείου στα πλαίσια της εκπαίδευσης και γίνεται αναφορά σε ψηφιακά εργαλεία που έχουν ήδη υπάρχουν και μπορούν να εφαρμοστούν για τη δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων. Πρόκειται για ένα εργαλείο το οποίο ενεργοποιεί τη φαντασία και και τη δημιουργικότητα των ανθρώπων και ενισχύει τις γνωστικές ικανότητες και τις κοινωνικές λειτουργίες τους. Ο παιδαγωγικός ρόλος της ψηφιακής αφήγησης είναι σπουδαίος εφόσον χρησιμοποιείται ως τρόπος διαπαιδαγώγησης και διδασκαλίας των παιδιών. Η ψηφιακή αφήγηση επιδρά θετικά και στους ακροατές και στον εκάστοτε αφηγητή. Τα εργαλεία της ψηφιακής αφήγησης που ερευνώνται στην παρούσα βιβλιογραφική έρευνα αποτελούν ένα μέρος από την πληθώρα λογισμικών που υπάρχουν και εμφανίζουν τόσο διαφορές όσο και ομοιότητες όσον αφορά το σχεδιασμό τους, τη μορφή τους και τη διαθεσιμότητα τους, οι οποίες αναλύονται στην εργασία.
New technologies are very important for human life and they have a great effect on many sectors of our daily life, and especially on the field of education. The use of technology creates a multimodal and multi-sensory learning environment. A key contributor to the development of technology in learning is digital storytelling. The particular digital tool helps people to narrate their own personal story and to express themselves in an emotional and in a personal level. The aim of the thesis is to clarify the term digital storytelling and to present ways of their application in different fields and especially in the field of education as well as to report their advantages and disadvantages. Firstly a historical review of the term of digital storytelling is made, and then it is attempted to define it. The research of the digital tool in the context of education follows, and there is a reference to digital tools that already exist and can be applied to create digital narratives. It is a tool that activates the imagination and creativity of people and enhances their cognitive abilities and social functions. The educational role of digital storytelling is great as it is used as a way of educating and teaching children. Digital storytelling affects positively both the listeners and the narrator. The digital narrative tools which are examined in this literature research are part of a big variety of software that exist. They show both differences and similarities in their design, form and availability, which are analyzed in the particular research. | en_US |
dc.language.iso | ελληνική/greek | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.subject | ψηφιακή αφήγηση | en_US |
dc.subject | ψηφιακά διαδικτυακά λογισμικά | en_US |
dc.subject | ψηφιακά εργαλεία | en_US |
dc.subject | ψηφιακή ιστορία | en_US |
dc.subject | digital storytelling | en_US |
dc.subject | digital online software | en_US |
dc.subject | digital tools | en_US |
dc.title | ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ: ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ | en_US |
dc.type | thesis | en_US |