Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Ντίνας Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΠετκανοπούλου, Μαρία
dc.contributor.otherΕξεταστική Επιτροπή: Στάμου Αναστασία, Γρίβα Ελένη
dc.date.accessioned2018-03-15T09:56:30Z
dc.date.available2018-03-15T09:56:30Z
dc.date.issued2017-06-17
dc.identifier.other786 ΠΕΤ
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/919
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών. Π.Μ.Σ. "Επιστήμες της Αγωγής"en_US
dc.description.abstractΗ πρόταση της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας αναδύθηκε σε μια τάξη νηπιαγωγείου, η οποία έχει υιοθετήσει το αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι ως εργαλείο μετεξέλιξης της μαθησιακής διαδικασίας σε ένα συνεχές παιχνίδι. Οδηγός της πορείας μετασχηματισμού της τάξης σε παίζουσα τάξη, ήταν η αγάπη, το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός των παιδιών για τα παιχνίδια, που σχεδίασαν και δημιούργησαν μόνα τους κατά την εκπόνηση ενός σχεδίου εργασίας χρησιμοποιώντας υλικά που προορισμός τους ήταν η ανακύκλωση. Τα αυτοσχέδια επιτραπέζια παιχνίδια, υποκατηγορία των παιχνιδιών κανόνων, τα οποία παίζονται από τα παιδιά περίπου από την ηλικία των 4-5 χρόνων, δεν είναι κάτι δεδομένο, μια έτοιμη λύση που θα την υιοθετήσουμε για να γεμίσουμε το ημερήσιο πρόγραμμά μας, αλλά το αποτέλεσμα της συνεργασίας μαθητών σε ομάδες. Κατά τη σχεδίαση, την υλοποίηση, το παίξιμο και την παρουσίαση των παιχνιδιών στην τάξη, δημιουργείται ένα ευχάριστο επικοινωνιακό πλαίσιο καλλιέργειας και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου. Τα παιδιά διαμορφώνουν αντιλήψεις για την επικοινωνιακή πλευρά της γλώσσας, παράγουν πολυτροπικά κείμενα, εξοικειώνονται με τη χρήση διαφόρων σημειωτικών κωδίκων, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο και τους γνωστικούς τους ορίζοντες, ενώ ταυτόχρονα αποκτούν ρόλο διαμορφωτή αλλά και συνδιαμορφωτή της προσωπικής τους μαθησιακής πορείας. Τα αυτοσχέδια επιτραπέζια παιχνίδια προσφέρονται για απλή ελεύθερη εμπειρική παρατήρηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, διαφοροποιημένη διδασκαλία, και εκπαίδευση δίγλωσσων παιδιών. Ως «υποστηρικτικά εργαλεία» της γλωσσικής διδασκαλίας στην προσχολική ηλικία, συνεισφέρουν στην επιδίωξη των μαθησιακών στόχων που θέτουν τα ισχύοντα Α.Π. του νηπιαγωγείου για τη Γλώσσα και τη διδασκαλία της. The proposal of this postgraduate thesis emerged in a kindergarten class, where the improvised board games have been adopted as a tool for transforming the learning process into a continuous game. The love, interest and enthusiasm the children expressed, while designing and creating their own board games, using waste material, motivated us to transform the classroom into a “constantly playing” one. Improvised board games, a subcategory of rule games, played by children at the age of 4-5 years old, is not a ready-made solution that we will adopt to fill out our daily educational programme, but the outcome of children’s cooperation in groups. Designing, materializing, presenting and finally playing our board games in the classroom, creates a pleasant communicative context, in which the oral and written language is cultivated. Children form perceptions about the communicative aspect of the language, produce multimodal texts, familiarize themselves with the use of various semantic codes, enrich their vocabulary, broaden their learning horizons, and at the same time assume the role of a modifier as well as co-modifier of their own personal learning process. The improvised board games can also be used for plain empirical observation, formative assessment, differentiated instruction, and in bilingual children education. Used as “supportive tools” of language instruction at preschool age, they contribute to the pursuit of the learning objectives set by the current state curriculum of language instruction in the kindergarten.en_US
dc.format.extent161 σ.
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΑυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδιen_US
dc.subjectΕπικοινωνιακό πλαίσιοen_US
dc.subjectΥποστηρικτικό εργαλείοen_US
dc.subjectΓλωσσική διδασκαλίαen_US
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαen_US
dc.subjectImprovised board gameen_US
dc.subjectCommunicative contexten_US
dc.subjectSupporting toolen_US
dc.subjectLanguage instructionen_US
dc.subjectPre-school ageen_US
dc.titleΤο αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι ως «υποστηρικτικό εργαλείο» της γλωσσικής διδασκαλίας στην προσχολική ηλικίαen_US
dc.title.alternativeThe improvised board game as a "support tool" of language teaching in early childhooden_US
dc.typeΜεταπτυχιακή / διπλωματική εργασίαen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record