dc.description.abstract | Ο βασικός σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των γονέων Αλβανών μεταναστών αναφορικά με τον βαθμό ενσωμάτωσης των παιδιών τους στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας. Επιμέρους στόχοι είναι η διερεύνηση: α) των σχολικών επιδόσεων των Αλβανών μαθητών, στο Δημοτικό σχολείο, προερχόμενων από οικογένειες μεταναστών των δημόσιων δημοτικών σχολείων της περιοχής της Πέλλας, όπως τις αξιολογούν οι γονείς τους, β) του βαθμού χρήσης των δύο γλωσσών από τους μαθητές (στο σχολικό κι ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον), γ) του βαθμού ικανοποίησής τους από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και δ) των προσδοκιών των γονέων για το εκπαιδευτικό μέλλον των παιδιών τους. Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης αποκαλύπτουν ότι τα παιδιά των Αλβανών μεταναστών φαίνεται να έχουν ενσωματωθεί σε σημαντικό βαθμό στην ελληνική κοινωνία, καθώς χρησιμοποιούν περισσότερο την ελληνική γλώσσα στο σχολείο, στο σπίτι και στις ευρύτερες συναναστροφές τους. Οι γενικές επιδόσεις των παιδιών συμπεριλαμβανομένου και του μαθήματος της Γλώσσας, σύμφωνα με την αξιολόγηση των γονέων, φαίνεται να διαφοροποιούνται σε σχέση με τον βαθμό ικανοποίησής των γονέων από το σχολείο και από την ελληνική κοινωνία. Επιπλέον δείχνουν να είναι ικανοποιημένοι από το εκπαιδευτικό σύστημα, όμως έχουν περισσότερες προσδοκίες για καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών τους, καθώς ακόμη πιστεύουν ότι τα παιδιά τους θα έχουν τα απαραίτητα εφόδια για να ενσωματωθούν στην ελληνική κοινωνία. Παρόλο αυτά θεωρούν ότι σε κάποιον βαθμό διατηρούνται οι κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις, οι οποίες αποτελούν, σύμφωνα με τους ίδιους, τροχοπέδη ακόμη και για τις επιδόσεις των παιδιών τους.
The main purpose of the study is to explore parents’ perceptions of Albanian immigrants regarding the degree of integration of their children in the educational system of Greece. Furthermore, the study investigates: a) the school performance of Albanian pupils at elementary school of the Pella region, as assessed by their parents; b) the degree of Greek and Albanian language use by pupils (in the school and in the wider social environment), c) parents’ satisfaction towards the Greek educational system, and d) parents' expectations for the educational future of their children. The findings of the present study reveal that children of Albanian immigrants seem to be integrated into Greek society, as they use more the Greek language at school, at home and in their social relations. The general children school performance, including the language course, according to the parents' assessment, seems to differ with respect to the degree of satisfaction of parents from school and from Greek society. In addition, they seem to be satisfied with the educational system, but they have more expectations for better education of their children, as they still believe that their children will have the necessary skills to integrate into the Greek society. Nonetheless, they believe that social inequalities and discrimination seem to be maintained, which they influence the children school performance. | en_US |