dc.description.abstract | Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η παγκοσμιοποίηση και η αυξημένη ταχύτητα μετάδοσης των γνώσεων αποτελούν κεντρικά χαρακτηριστικά της σύγχρονης κοινωνίας κι έχουν μεταβάλλει σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο λειτουργίας των ανθρώπινων δραστηριοτήτων. Τα εκπαιδευτικά συστήματα συνολικά έχουν μεταβάλλει σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν και ειδικότερα έχουν αναδιαμορφώσει τα αναλυτικά προγράμματα και τις διδακτικές μεθόδους στην κατεύθυνση της τεχνολογικής ανάπτυξης χρησιμοποιώντας πολυάριθμα τεχνολογικά εργαλεία τα οποία προάγουν τη μαθησιακή διαδικασία. Όλες οι βασικές μέθοδοι διδασκαλίας στο σύγχρονο σχολείο έχουν αναπροσαρμοστεί με βάση τις τεχνολογικές εξελίξεις οι οποίες βοηθούν σημαντικά στην κατανόηση κεντρικών εννοιών καθώς και λοιπών περιεχομένων της διδακτικής ύλης. Οι ξένες γλώσσες, ως αναπόσπαστο μέρος του αναλυτικού προγράμματος, διδάσκονται εδώ κι αρκετά χρόνια από τη σχολική ηλικία μέσω διαφορετικών μεθόδων που συντελούν στην αποτελεσματική εκμάθηση της γλώσσας στόχου. Η μέθοδος της ολοκληρωμένης εκμάθησης ξένης γλώσσας και γνωστικού αντικειμένου (CLIL) αποτελεί μια διεθνώς αναγνωρισμένη μέθοδο εκμάθησης ξένων γλωσσών όπου το γνωστικό αντικείμενο διδάσκεται στην ξένη γλώσσα και επιτυγχάνεται η συνδυαστική μάθηση. Απαραίτητη για την εφαρμογή της μεθόδου είναι η εργασία των μαθητών σε ομάδες, η χρήση τεχνολογικών μέσων, η χρήση βίντεο και η περιορισμένη παρέμβαση του εκπαιδευτικού. Για την πραγμάτωση του πειραματισμού και της εφαρμογής της μεθόδου CLIL συμμετείχαν μαθητές της έκτης τάξης του δημοτικού (n=15) οι οποίοι παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα με αντικείμενο τη μουσειολογία με τη μέθοδο CLIL. Συμμετείχαν σε τεστ πριν και μετά το πρόγραμμα και στην συνέχεια συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο ικανοποίησης ενώ η ερευνήτρια συμπλήρωσε ένα πρωτόκολλο-ημερολόγιο παρατήρησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι υπήρξε μια βελτίωση μετά την παρακολούθηση του προγράμματος με τη μέθοδο CLIL ωστόσο όμως δεν υπήρξε κάποια σημαντική βελτίωση ειδικά στην παραγωγή του γραπτού λόγου.
Technological development, globalization and increased speed of knowledge transfer are central features of modern society and have changed the way human activities operate. Education systems have significantly changed the way in which they operate and in particular have reformulated curricula and teaching methods in the direction of technological development using numerous technological tools that promote the learning process. All the basic teaching methods in modern schools have been updated on the basis of technological developments that significantly help to understand the central concepts and other contents of the teaching material. Foreign languages, as an integral part of the curriculum, have been taught for several years from school age through different methods that help to effectively learn the target language. The Content and Language Integrated Learning method (CLIL) is an internationally recognized method of learning foreign languages where the subject is taught in foreign language and combinational learning is achieved. Necessary for the implementation of the method is student work in groups, the use of technological tools, the use of video and the limited intervention of the teacher. Sixth-grade primary school students (n = 15) who attended a CLIL training program participated in the survey. They participated in pre and post training events and then completed a satisfaction questionnaire while the investigator completed an observation notice. The results of the survey showed that there was an improvement after attending the CLIL training but there was no significant improvement especially in the production of the written word. | en_US |