Διαδικασίες αφομοίωσης ή ενσωμάτωσης των "ξενόφωνων" της Μακεδονίας από το Ελληνικό κράτος, μέσα από τον εκπαιδευτικό μηχανισμό: το παράδειγμα της εκπαιδευτικής ιστορίας της Μελίτης (19ος αι.-1931)
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην ανάδειξη των μηχανισμών αφομοίωσης ή ενσωμάτωσης με τους οποίους το Ελληνικό κράτος επιδίωξε να διαχειριστεί, την περίοδο 1912-1936, την ύπαρξη των ξενόφωνων πληθυσμιακών ομάδων της Μακεδονίας, υπό την πίεση της δράσης της ξένης προπαγάνδας. Η πρωτοτυπία της συγκεκριμένης έρευνας έγκειται αφενός στην επεξεργασία πρωτογενούς υλικού που συμπληρώνει την ήδη υπάρχουσα βιβλιογραφική κάλυψη του θέματος, αλλά κυρίως λόγω της προσπάθειας να αξιοποιηθεί το παράδειγμα της τοπικής εκπαιδευτικής ιστορίας ενός χωριού της Δυτικής Μακεδονίας, της Μελίτης, επιχειρώντας την ανάδειξη των σχέσεων της γενικής ιστορίας με την τοπική. This study focuses on the promotion of the mechanisms of assimilation or integration with which the Greek state sought to manage the existence of Macedonia xenophones population groups during the period 1912-1936 under the pressure of foreign propaganda. The originality of the research is the processing of primary material which complements the existing bibliographic coverage of the subject, but mainly due to the attempt to exploit the example of the local educational history of a village of Western Macedonia, Meliti, attempting to highlight the relations of the general history with the local.