dc.contributor.advisor | Επιβλέπων Καθηγητής: Κουτούζης Εμμανουήλ | |
dc.contributor.author | Λιθοξοΐδου, Σταυρούλα | |
dc.contributor.other | Εξεταστική Επιτροπή: Τσακιρίδου Ελένη, Ιορδανίδης Γεώργιος | |
dc.date.accessioned | 2018-05-09T10:54:06Z | |
dc.date.available | 2018-05-09T10:54:06Z | |
dc.date.issued | 2018-05-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/940 | |
dc.description | Εργασία στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική ηγεσία" | en_US |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η επιρροή της οργανωσιακής
κουλτούρας και του τύπου ηγεσίας ενός σχολικού οργανισμού στην επαγγελματική
ικανοποίηση και οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών. Η οργανωσιακή
κουλτούρα και το στυλ ηγεσίας ενός σχολικού οργανισμού έχουν καθοριστικό ρόλο
στην εξέλιξη του οργανισμού αυτού. Η διεθνής βιβλιογραφία έχει μελετήσει κατά
καιρούς τη συσχέτιση των παραγόντων αυτών αλλά και την επιρροή που μπορεί να
έχουν στην επαγγελματική ικανοποίηση και οργανωσιακή δέσμευση. Ωστόσο, λίγες
είναι οι αντίστοιχες έρευνες που έχουν διεξαχθεί στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
και για αυτόν τον λόγο η συγκεκριμένη έρευνα επικεντρώνεται ακριβώς στη
διερεύνηση της σχέσης αυτής. Η παρούσα έρευνα έλαβε χώρα σε δημόσια και
ιδιωτικά δημοτικά σχολεία της Φλώρινας και της Θεσσαλονίκης. Οι εκπαιδευτικοί
που συμμετείχαν απάντησαν σε ερωτηματολόγια που ήταν διαχωρισμένα σε 4
κλίμακες με βάση το αντικείμενο που εξέταζαν : επαγγελματική ικανοποίηση,
οργανωσιακή δέσμευση, τύπος σχολικής κουλτούρας, στυλ ηγεσίας. Σύμφωνα με τα
αποτελέσματα, φαίνεται ότι τόσο η οργανωσιακή κουλτούρα όσο και το στυλ ηγεσίας
που επικρατεί σε έναν σχολικό οργανισμό έχουν τη δυναμική να επηρεάσουν την
ικανοποίηση των εκπαιδευτικών αλλά και τη δέσμευσή τους με τους στόχους και τις
αξίες του οργανισμού. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, επίσης παρουσιάζουν οι κατηγορίες της
ηγεσίας και κουλτούρας, οι οποίες σύμφωνα με τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς,
συσχετίζονται αρνητικά με τη δέσμευση και την ικανοποίησή τους. Μελλοντικά, θα
ήταν χρήσιμο να διεξαχθούν περισσότερες αντίστοιχες έρευνες στον ελληνικό
εκπαιδευτικό χώρο, με μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων, προκειμένου τα ελληνικά
δημοτικά σχολεία να υιοθετήσουν εκείνα τα στοιχεία που θα προσφέρουν στους
εκπαιδευτικούς μεγαλύτερη ικανοποίηση, δέσμευση και κατ’ επέκταση θα τους
καταστήσουν ακόμη πιο αποδοτικούς και αποτελεσματικούς.
The main goal of the current research is to examine the influence that a school’s
organizational culture and leadership style may have on the job satisfaction and
organizational commitment of the teachers. Both organizational commitment and
leadership style of a school play a determining role in this organization’s
development. International researches have studied the correlation of these two
factors and the influence these may have on the job satisfaction and organizational
commitment of the employees. However, few researches of this content have been
carried out in the Greek educational system. This is the major reason why the current
research focuses on the study of this potential relationship. The current research took
place in public and private schools of Florina and Thessaloniki. The teachers who
participated answered questionnaires which were divided in 4 scales based on the
subject that they researched: job satisfaction, organizational commitment, school
culture type and leadership style. According to the results, it seems that both
organizational culture and leadership style which dominate in a school are dynamic
enough to influence teachers’ satisfaction and commitment with the goals and values
of this organization. Certain categories of leadership and culture are also negatively
correlated with the participants’ commitment and satisfaction. In the future, more
researches with a more extended number of participants might be useful to be carried
out so that Greek school would adopt the elements that will provide teachers with
more satisfaction and commitment thus increasing their productivity and efficiency. | en_US |
dc.format.extent | 103 σ. | |
dc.language.iso | ελληνική | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης | en_US |
dc.subject | Εκπαιδευτική ηγεσία | en_US |
dc.subject | Οργανωσιακή κουλτούρα | en_US |
dc.subject | Οργανωσιακή δέσμευση | en_US |
dc.subject | Επαγγελματική ικανοποίηση | en_US |
dc.subject | Educational leadership | en_US |
dc.subject | Organizational culture | en_US |
dc.subject | Organizational commitment | en_US |
dc.subject | Job satisfaction | en_US |
dc.title | Η επιρροή της οργανωσιακής κουλτούρας και του τύπου ηγεσίας στην επαγγελματική ικανοποίηση και στην οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης | en_US |
dc.title.alternative | The effect of organisational culture and leadership style on job satisfaction and organisational commitment of teachers in elementary school | en_US |
dc.type | Μεταπτυχιακή / διπλωματική εργασία | en_US |