dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάδειξη των πεποιθήσεων και της νοηματοδότησης της αυτο-αποτελεσματικότητας των τελειόφοιτων της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας μετά το τέλος της πρακτικής τους άσκησης, καθώς και των απόψεών τους για τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Επίσης, εξετάζεται η πιθανή μεταβολή της αυτοαποτελεσματικότητας των υποψηφίων εκπαιδευτικών κατά την άποψη των ίδιων από την αρχή των σπουδών τους μέχρι την ολοκλήρωσή τους. Αξιοποιήθηκαν δεδομένα από ποσοτική έρευνα, η οποία διήρκησε πέντε μήνες και συμπεριλάμβανε ένα ερωτηματολόγιο που απευθυνόταν σε 162 τελειόφοιτους, ηλικίας 22 ετών. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το SPSS, ώστε να διερευνηθεί η αυτο-αποτελεσματικότητα των τελειόφοιτων ως προς τρεις παράγοντες (στρατηγικές διδασκαλίας, διαχείριση της τάξης και εμπλοκή των μαθητών). Επίσης επιλέχθηκαν 6 τελειόφοιτοι με διαφορετικά προφίλ, προκειμένου να εμβαθύνουμε στη νοηματοδότηση της αυτο-αποτελεσματικότητας και στις πεποιθήσεις τους για τους παράγοντες που την επηρεάζουν μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων. Η ανάλυση των δεδομένων ήταν ποιοτική και χρησιμοποιήθηκαν δύο τρόποι, η ποσοτική ανάλυση περιεχομένου με βάση κατηγορίες που προέκυψαν από τη βιβλιογραφία και η ποιοτική ανάλυσητων αναφορών τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η αυτο-αποτελεσματικότητα των υποψηφίων εκπαιδευτικών ήταν υψηλότερη στον παράγοντα «διδακτικές στρατηγικές», καθώς παρουσιάζεται ότι αποδίδουν την αυτο-αποτελεσματικότητα τους στην ποικιλία και την εφαρμογή στρατηγικών διδασκαλίας που εφάρμοσαν κατά τη διδασκαλία τους. Επίσης, νοηματοδοτούν την αυτό-αποτελεσματικότητά τους σε σχέση με τη δυνατότητα ενίσχυσης της μάθησης και κυρίαρχα σε σχέση με τη θετική αλληλεπίδραση με τους μαθητές τους. Παράλληλα, αναδεικνύονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την αυτό-αποτελεσματικότητά τους, που αφορούν κυρίως το πλήθος εμπειριών που αποκομίζουν κατά το εκπαιδευτικό τους έργο. Τέλος, θετικά αποτιμήθηκε η μεταβολή των πεποιθήσεων τους από την αρχή μέχρι το τέλος της αρχικής τους εκπαίδευσης.
The aim of this diploma thesis is to highlight the beliefs and the concept of selfefficacy of the graduates of the Pedagogical Universityof Western Mcedonia, which is located inFlorina,after they have completed their practice and their views on the factors that affect it. It also examines the possible change in their view ofself-efficacy of the candidate teachers from the beginning of their studies to their completion. The study drawson data collected through quantitive analysis, which took place over five months and comprised one questionnaire, that was completed by 162 graduates at the age of twenty-two.SPSS was conductedto analyze the data to investigate the self-efficacy of graduates with regard to three factors (teaching strategies, classroom management, and student engagement).We also selected 6 graduates with different profiles to deepen the concept of self-efficacy and their beliefs about the factors that affect it through semi-structured interviews.The analysis of the data was qualitative and two ways were used: quantitative analysis of content based on bibliographic categories and qualitative analysis of their references.
The results show that the self-efficacy of thecandidate teachers was higher in the "teaching strategies" factor, as they are shown to attribute their self-efficacy to the diversity and implementation of teaching strategies they have applied in their teaching.They also illustrate their self-efficacy in terms of enhancing learning and dominating in relation to positive interaction with their pupils.At the same time, the factors influencing their selfefficacy are highlighted, mainly related to the amount of experience gained during their educational work. Finally, the change in their beliefs was positively assessed from the beginning to the end of their initial education. | en_US |