Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσιούμης, Κωστής
dc.contributor.authorΒαταμίδου, Χρυσούλα
dc.date.accessioned2018-07-13T13:46:31Z
dc.date.available2018-07-13T13:46:31Z
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/994
dc.description.abstractΗ εκπαιδευτική διαδικασία που ακολουθείται από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε Ρομά μαθητές έχει διερευνηθεί σε μεγάλο βαθμό, αντιμετωπιζόμενη κυρίως ως εκπαίδευση για δίγλωσσους μαθητές. Κατά τόπους, όμως, οι Ρομά μαθητές είναι τρίγλωσσοι. Παράδειγμα αποτελεί μια μειονοτική ομάδα της Θράκης, οι Αθίγγανοι του Δροσερού της Ξάνθης, οι οποίοι έως την ηλικία που θα φοιτήσουν στο σχολείο ομιλούν τη ρόμικη, και την τουρκική και πολλές φορές ταυτόχρονα και την αραβική, αφού η πλειοψηφία είναι μουσουλμάνοι και ασπάζονται το Κοράνι. Η παρούσα εργασία έχει ως βασικό σκοπό να διερευνήσει την εκπαιδευτική διαδικασία που ακολουθείται στα σχολεία του Δροσερού, τα προβλήματα επικοινωνίας που αντιμετωπίζονται εκεί και τη σχέση των γονέων με το σχολείο. Η έρευνα διεξήχθη κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2016-2017 και 2017-2018 σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή έχουν εργαστεί στα σχολεία του Δροσερού. Οι Δροσερίτες αποτελούν μια πληθυσμιακή ομάδα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά την περιθωριοποίηση, τον αναλφαβητισμό, τη σχολική διαρροή και το ελεύθερο πνεύμα. Οι μαθητές των 15ου και 20ου Δ.Σ. Ξάνθης, αποτελούν ενδιαφέρον αντικείμενο μελέτης από εκπαιδευτικής πλευράς, καθώς, αν και Μουσουλμάνοι στο σύνολό τους, φοιτούν σε ένα σχολείο το οποίο δεν έχει χαρακτηριστεί ως Μειονοτικό και λειτουργεί με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα που αφορά τους Πλειονοτικούς μαθητές. Η παρούσα μελέτη ασχολείται με ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση των Τσιγγάνων μαθητών σε σχολεία που αποτελούνται από αμιγώς Ρομά πληθυσμό, τα προβλήματα που αντιμετωπίζονται μέσα στην τάξη, το ενδιαφέρον των γονέων για τη σχολική ζωή, τους παράγοντες που επηρεάζουν το εκπαιδευτικό έργο και τους τρόπους διδασκαλίας που χρησιμοποιούνται. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής μελέτης είναι η διερεύνηση, θεωρητικά και πρακτικά, του μαθησιακού περιβάλλοντος και του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία του Δροσερού της Ξάνθης μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών που διδάσκουν ή έχουν διδάξει εκεί. The educational process followed by primary school teachers in Roma pupils has been extensively examined (analyzed, researched), mainly regarded as a training course for bilingual students. However, in some cases Roma students are trilingual. A typical example of such a case is a Muslim minority group in Thrace, the Roma of Drosero, Xanthi, who until the age of six, when they have to attend school, speak Roma, Turkish and sometimes Arabic as well, since the majority of them are Muslims and embrace the Koran. The main purpose of this paper is to examine the educational process followed in Drosero schools, the communication problems encountered there and the relationship between Roma parents and school. The survey was conducted during the school years 2016-2017 and 2017-2018 and all the teachers asked were then working or had worked in Drosero schools. Drosero people are a population group with particular characteristics such as marginalization, illiteracy, school leakage and free spirit. From the educational aspect the students of the 15th and 20th primary schools of Xanthi are an interesting case study as although they are Muslims, they attend a school that not only has it not been classified as a Minor but it is based on the curriculum applied to the Christian Greek speaking majority as well. The present study deals with the issues concerning the education of Roma students in schools consisting of a purely Roma population, the problems faced within the classroom, parents' interest in school life, the factors that influence the educational work and the ways of teaching being used. The purpose of this diplomatic study is to examine, both theoretically and practically, the learning environment and the educational work in the schools of Drosero, Xanthi, through the views of the teachers who are teaching or taught thereen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectρομάen_US
dc.subjectΔροσερό (Ξάνθη)en_US
dc.subjectεκπαιδευτική διαδικασίαen_US
dc.subjectεκπαιδευτικό περιβάλλονen_US
dc.subjectκίνητραen_US
dc.subjectromaen_US
dc.subjectDrosero Xanthien_US
dc.subjecteducational processen_US
dc.subjecteducational environmenten_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.titleΗ διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα σχολεία του Δροσερού Ξάνθης μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικώνen_US
dc.typeMScen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record