Διερεύνηση των Απόψεων των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις Εναλλακτικές Μεθόδους Αξιολόγησης στο Γλωσσικό Μάθημα
Abstract
Η παρούσα εργασία εξετάζει και παρουσιάζει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με τις μεθόδους αξιολόγησης των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στο γλωσσικό μάθημα. Συγκεκριμένα, διερευνά τους τρόπους με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν τους μαθητές τους, την άποψή τους για τις παραδοσιακές αντίστοιχες μεθόδους, την ενημέρωσή τους για τους εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης καθώς και τις σχετικές επιμορφωτικές τους ανάγκες.
Οι παραπάνω στόχοι θα επιτευχθούν μέσα από μελέτη καθώς και αναφορές σε σχετική βιβλιογραφία, αλλά και την έρευνα που διεξήχθη το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 στην οποία συμμετείχαν 28 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η έρευνα αυτή έγινε με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων, οι οποίες αναλύθηκαν ποιοτικά.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θεωρεί ότι η αριθμητική αξιολόγηση έχει αρκετά μειονεκτήματα, αντιμετωπίζει θετικά τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων αξιολόγησης και δηλώνει επιθυμία αλλά και ανάγκη για περαιτέρω επιμόρφωση σχετικά με την πρακτική εφαρμογή τέτοιων μεθόδων.
The present study examines and presents the views of Primary Education teachers regarding methods for assessing elementary school pupils in the subject of language. More specifically, it investigates the ways in which teachers assess their pupils, their views on the equivalent traditional methods, their awareness on alternative assessment as well as their relevant teacher training needs.
The aforementioned objectives will be achieved through study and reference to the relevant literature, as well as research conducted during the academic year 2017-2018 the participants of which were 28 practicing Primary Education teachers. The research was carried out with the use of semi-structured interviews, which were analyzed qualitatively.
According to the results of this research, the majority of Primary Education teachers considers numerical assessment to have considerable disadvantages, takes a positive view of the use of alternative assessment methods and expresses the desire as well as the need for further training relating to the practical application of such methods.