Εικονογραφικοί ήρωες στις νέες τεχνολογίες. Γραφιστικές τέχνες-Διδακτικές προσαρμογές στο νηπιαγωείο
Abstract
Στη σημερινή εποχή, οι νέες τεχνολογίες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εισαγωγή στο σχολείο των νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας, είναι πλέον αναγκαιότητα. Στόχος πρέπει να είναι αφενός η εξοικείωση των μαθητών και των εκπαιδευτικών με τη χρήση τους και αφετέρου η αξιοποίησή τους στη διαδικασία της μάθησης.
Σε αυτήν την πτυχιακή εργασία αναλύεται η αναγκαιότητα εισαγωγής της πληροφορικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και η συμβολή της στον σχεδιασμό και τη δημιουργία διδακτικής πρότασης. Η διδακτική προσέγγιση έγινε λαμβάνοντας υπ` όψιν τις αρχές που διέπουν την εκπαίδευση στις ηλικίες αυτές, οι οποίες αναδεικνύουν την εικαστική δημιουργία ως κυρίαρχο διδακτικό μέσο, με το οποίο τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να συνεργάζονται και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, με τα υλικά και με το περιβάλλον, εμπλεκόμενα έτσι ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία.
Ακόμη, κατά το σχεδιασμό, λάβαμε υπόψη το γεγονός ότι η χρήση των Νέων Τεχνολογιών και του διαδικτύου συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη και ουσιαστική προσέγγιση της γνώσης. Αφού προηγήθηκε έρευνα σε παρόμοιο εκπαιδευτικό υλικό για την προσχολική εκπαίδευση, προχωρήσαμε στο σχεδιασμό και τη δημιουργία του δικού μας υλικού. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εμπεριέχει υπηρετούν διδακτικούς στόχους του ΔΕΠΠΣ και του αντίστοιχου ΑΠΣ για το Νηπιαγωγείο. Δεν θα μπορούσε να παραλειφθεί μια περιγραφή της συγκεκριμένης διδακτικής προσέγγισης και ανάλυσης των εργαλείων και βημάτων κατασκευής ήρωα ενός 3D animation.
Nowadays, technology has been an integral part of education. The introduction to the school of new information and communication technologies, is now a necessity. The aim must be, on the one hand the familiarization of students and teachers using and exploited in the learning process.
In this thesis discusses the necessity of introduction of information technology in elementary education and her contribution to the planning and creation of didactic proposal. The didactic approach was taking into consideration the principles governing education in ages, which highlight the artistic creation as a dominant teaching tool, with which the children have the opportunity to cooperate and to interact between them, with the materials and the environment, thus actively involved in the learning process.
The planning and the creation of the educational material, was accomplished after having taken into account the principles pervading the education of this age group. These principles highlight playing as a dominant teaching method, giving the opportunity to the kids to cooperate and interact with each other and also with the environment, thus getting actively involved in the learning process. Furthermore, during the planning, we considered the fact that the use of new technologies contributes to a more efficient and effective approach to knowledge. After having conducted a research on relative educational material for preschool education, we proceeded on planning and creating of our material. The educational activities included serve the educational goals of «ΔΕΠΠΣ» and the relative curriculum for Kindergarten. I could not omit a description of the particular teaching approach and analysis of tools and construction steps hero a 3D animation.