Η ρωσική πρωτοπορία ως μοντέλο επικοινωνίας στην προσχολική εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης
Abstract
Πώς η τέχνη μπορεί να θεωρηθεί μοντέλο επικοινωνίας στην προσχολική εκπαίδευση και γιατί αξίζει τελικά να ασχοληθούμε με αυτό το ζήτημα, αλλά και με το κίνημα της Ρωσικής πρωτοπορίας; Πιο συγκεκριμένα, η εργασία δομείται ως εξής• αρχικά αναπτύσσεται το θεωρητικό πλαίσιο, εστιάζοντας στο ζήτημα των μοντέλων επικοινωνίας, στο κίνημα της Ρωσικής πρωτοπορίας και έπειτα αναλύεται η τέχνη στην προσχολική εκπαίδευση με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ). Ακολούθως περιγράφεται το εκπαιδευτικό πειραματικό πρόγραμμα αναφέροντας το δείγμα και τον πληθυσμό της έρευνας. Σκοπός της εργασίας είναι να προβληματιστεί ο αναγνώστης για τα μοντέλα επικοινωνίας, να τα εξετάσει, να τα μελετήσει και έπειτα να αναρωτηθεί για το πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε μέσω της τέχνης και να φέρουμε εις πέρας κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Ακόμη, η συγκεκριμένη εργασία έχει ενδιαφέρον για τον αναγνώστη διότι μελετά συγκεκριμένη περίπτωση αναφέροντας τα αποτελέσματα και την κριτική αξιολόγηση στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης.
Ο στόχος για τον οποίο ασχολούμαστε με την μελέτη των μοντέλων επικοινωνίας είναι για να αναρωτηθούμε τον λόγο για τον οποίο επιλέγουμε συνηθισμένες τεχνικές εισαγωγής κάποιου εκπαιδευτικού προγράμματος, ενώ υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορούμε να κρατήσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών αμείωτο ως το τέλος κάποιου προγράμματος. Επίσης, στα πλαίσια της δικής μου πρακτικής άσκησης εισήγαγα το θέμα με το οποίο ασχολήθηκα δείχνοντας στα παιδιά κάποιους πίνακες της Ρωσικής πρωτοπορίας. Το ενδιαφέρον και η έκπληξή τους με εντυπωσίασαν και θεώρησα καλό να αναλύσουμε αυτό το κίνημα ώστε να δούμε τι μπορεί να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς. Τέλος, με τη μελέτη της τέχνης στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών κατανοούμε πόσο η τέχνη είναι τελικά ευχάριστη για τα παιδιά και πώς βοηθά ταυτόχρονα τους εκπαιδευτικούς για τη διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη προσχολική εκπαίδευση.
How can art be considered as a model of communication in pre-school education and why is it worthwhile to deal with this issue, but also with the movement of Russian avant-garde? More specifically, the work is structured as follows: • The theoretical framework is first developed, focussing on the subject of communication models, on the Chinese avant-garde, and then analyzing art in pre-school education with the Interdisciplinary Curriculum (DEPPS). The educational experimental program is then described, indicating the sample and population of the survey. The purpose of the work is to reflect on the models of communication, to examine, to study and then to ask how we can communicate through art and to complete an educational program. In addition, this work is of interest to the reader because he is studying a specific case by reporting the results and the critical assessment in the context of the internship.
The goal we are dealing with is to study the models of communication is to ask why we choose the usual techniques of introducing a training program, and there are ways in which we can keep children's interest unimpaired until the end of a program. Also, as part of my internship, I introduced the subject with which I was concerned by showing the children some paintings of the Russian avant-garde. Their interest and surprise impressed me and I thought it good to analyze this movement to see what it can offer to teachers. Finally, with the study of art in the Cross-curricular Framework of Study Programs we understand how art is ultimately enjoyable for children and how it helps teachers at the same time to carry out educational programs in preschool education.