Στερεότυπα και προκαταλήψεις στα κλασικά παραμύθια
Abstract
Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της εκπόνησης πτυχιακής εργασίας για τις ανάγκες λήψης πτυχίου του Τμήματος Νηπιαγωγών Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Εντοπίζει τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις στα κλασικά παραμύθια και διερευνά αν τα παραπάνω γίνονται φανερά και στις αντιλήψεις των παιδιών στην σύγχρονη εποχή. Στόχος της είναι να αναδειχθούν οι απόψεις μαθητών, νηπιακής ηλικίας αλλά και πρώτων τάξεων δημοτικού, μέσω της θεατρικής δραματοποίησης τεσσάρων κλασικών παραμυθιών και της εικαστικής απόδοσης τους. Όλα αυτά στα πλαίσια μιας ετήσιας δράσης- παιδικού εργαστηρίου που διοργανώθηκε από έναν από τους παλαιότερους συλλόγους της Φλώρινας. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στην δραματοποίηση των παραμυθιών, ζωγραφίζουν τα σημεία που τους έκαναν μεγαλύτερη εντύπωση και δίνουν το δικό τους τέλος σε κάποια από αυτά αλλάζοντας την εξέλιξη τους.
The present project constitutes the content of the preparation for my final-year thesis, which is compulsory for the acquisition for degree in the department of Nursery Education in Florina at the University of Western Macedonia. It identifies the stereotypes and prejudices in traditional fairytales and explores whether the above points are also traced in children’s tale perception in modern times. Its aim is to highlight student’s views, from preschool age to first primary grades through the theatrical dramatization of four classic fairytales and their visual performance. All the above have been realized within the yearly action-a laboratory for children, conducted by one of the oldest social club in Florina. The children actively participated in the dramatization of the fairytales, did drawings of some parts which made them the biggest impression and created their own ending of the story in some of them, making alterations in the fairy tale’s progression.