Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπέτσας, Ιωάννης
dc.contributor.authorΦράι, Ηλέκτρα
dc.date.accessioned2018-07-30T11:28:47Z
dc.date.available2018-07-30T11:28:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1061
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή αποσκοπεί στο να ερευνήσει τη λειτουργία του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας από την περίοδο της ίδρυσής του και των πρώτων χρόνων λειτουργίας του μέχρι την απόκτηση της αυτοδυναμίας του (1989-1993). Η έρευνα μας θα εστιάσει στην σκιαγράφηση της φιλοσοφίας και της ανθρωπογεωγραφίας των ακαδημαϊκών που στελέχωσαν το Τμήμα κατά τα πρώτα 4 έτη λειτουργίας του. Επιχειρεί να εξετάσει πώς αντιλαμβάνονταν την εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών, πώς επηρέασε η φιλοσοφία και το γνωσιολογικό υπόβαθρο των ακαδημαϊκών τη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών του Τμήματος, να καταγράψει τα προβλήματα στελέχωσης που προέκυψαν κατά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του, τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες που προσφέρονταν για την εκπλήρωση του διδακτικού και ερευνητικού τους έργου, να προσδιορίσει την πιθανή διασύνδεση του τμήματος με την τοπική κοινωνία, να εντοπίσει τους μηχανισμούς ισομορφισμού και αποσύνδεσης, όπως αυτοί προσδιορίζονται στη θεωρία του οργανωσιακού νεοθεσμισμού, που ενεργοποίησε το Τμήμα, προκειμένου να ανταποκριθεί καλύτερα στο θεσμικό περιβάλλον του και την κουλτούρα των μελών του. Για την πραγματοποίηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική έρευνα και δυο ειδών μεθοδολογικά εργαλεία: α) οι ημιδομημένες προσωπικές συνεντεύξεις των πανεπιστημιακών που στελέχωσαν αρχικά το Τμήμα και β) η ερμηνευτική προσέγγιση άμεσων και έμμεσων γραπτών πηγών (πρακτικά των συνεδριάσεων). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τόσο η φιλοσοφία όσο και η ανθρωπογεωγραφία των μελών που στελέχωσαν το Π.Τ.Δ.Ε Φλώρινας τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην κατεύθυνση των σπουδών και διαμόρφωσαν ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτούργησε το Τμήμα μέσα από μηχανισμούς «ισομορφισμού» και «αποσύνδεσης» που ενεργοποιήθηκαν στο πλαίσιο σύστασης και λειτουργίας του κατά τα τρία πρώτα ακαδημαϊκά έτη. The present study aims to investigate the functioning of the Department of Primary Education, University of Western Macedonia from the establishment period and the function of the early years through the acquisition of self-reliance (19891993). The research will focus on the outline of philosophy and human geography of the academics who staffed the Department during its first four functioning years. The study attempts to examine the way academics perceived the future teachers’ education and how their philosophy and knowledge base affected the curriculum framework of the Department. In addition, it tries to describe the staffing problems which arose during its first functioning years and the conditions and opportunities offered in order for their teaching and research project to be fulfilled. Furthermore, it makes an attempt to define the possible interconnection between the Department and the local society and to track the mechanisms of Isomorphism and Decoupling, as they are defined in the Theory of Organizational New Institutionalism, which the Department activated in order to respond to the institutional environment and to the cultures of its members. As for the implementation of the research, qualitative research was used, along with two types of methodological tools: a) the semi-structured interviews of the academics who originally staffed the Department and b) the interpretative approach of direct and indirect written sources (the minutes of the meetings). The results of the study showed that the philosophy as well as the human geography of the members who staffed the Department of Primary Education in Florina played a decisive role in their subject area and formed a framework into which the Department functioned through the mechanisms of Isomorphism and Decoupling that were activated in the context of establishment and function during its first three academic years.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΠαιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίαςen_US
dc.subjectιστορία της ανώτατης εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectισομορφισμόςen_US
dc.subjectαποσύνδεσηen_US
dc.subjectοργανωσιακός νεοθεσμισμόςen_US
dc.subjectDepartment of Primary Education, University of Western Macedoniaen_US
dc.subjecthistory of higher educationen_US
dc.subjectisomorphismen_US
dc.subjectdecouplingen_US
dc.subjectorganizational new institutionalismen_US
dc.titleΗ ίδρυση και η λειτουργία του Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας (1989-1993). Ένα παράδειγμα νεοθεσμικής ανάλυσης διαμόρφωσης εκπαιδευτικής πολιτικής στο μικροπλαίσιό τηςen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record