Οικογενειακές επιχειρήσεις στον παραδοσιακό οικισμό του Νυμφαίου σήμερα. Μελέτη περίπτωσης
Abstract
Η παρούσα μελέτη αποτελεί επιτόπια ιστορική έρευνα με συνεντεύξεις για ανάδειξη της προφορικής ιστοριογράφησης σε τοπικό πεδίο.
Στόχος είναι η ανάδειξη της οικονομικής και τουριστικής επιχειρηματικής δράσης στο Νυμφαίο στο συγκείμενο της οικονομικής κρίσης και λόγω καταγωγής και προέλευσης των γονέων και παππούδων.
Τα ερευνητικά ερωτήματα επικεντρώνονται στο είδος του τουρισμού και στα αιτήματα και στις προδιαγραφές που ορίζουν οι πληροφορητές για την ανάπτυξη του τόπου μέσω των επιχειρήσεων τους.
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σήμερα στο Νυμφαίο είναι δέκα ξενώνες, τρεις ταβέρνες, δύο καταστήματα με παραδοσιακά είδη και σουβενίρ, ένα παντοπωλείο και μια κάβα Κυρ Γιάννη με κρασιά. Οι επιχειρηματίες του χωριού είναι 12 εκ των οποίων οι 5 έχουν πάνω από μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο Νυμφαίο. Πραγματοποιήθηκαν 10 συνεντεύξεις με 10 επιχειρηματίες του χωριού.
Μεθοδολογικά για την ανάλυση του γλωσσικού, ποιοτικού υλικού που προέκυψε εφαρμόζουμε τη ψυχολογία του λόγου, που αντλεί από την εθνομεθοδολογία και την ανάλυση συνομιλίας με στόχο τη διαπραγμάτευση του νοήματος σε συγκεκριμένες διαδράσεις σε καθημερινά πλαίσια.
ABSTARCT
This study is an on-the-spot historical survey with interviews to highlight oral historiography in a local field.
The aim is to highlight the economic and tourist business activity at Nymphaio in the context of the economic crisis and because of my parents’ and grandparents’ origin.
The research questions focus on the type of tourism which is chosen, as it comes through their businesses. Today's businesses in Nymphaio are ten hostels, three tavernas, two shops with traditional items and souvenirs, a grocery store and a wine cellar. The businessmen/women of the village are 12 of which 5 have more than one company operating in Nymfaio. Ten interviews with 10 village entrepreneurs took place.
Ten interviews with 10 village entrepreneurs took place. Methodologically for the analysis of the linguistic, qualitative material that emerged we apply the psychology of speech, which derives from ethno methodology and conversation analysis with the aim of negotiating meaning in specific interactions in everyday contexts.