Show simple item record

dc.contributor.advisorΑλευριάδου, Αναστασία
dc.contributor.authorΒλαχάκης, Ηλίας
dc.date.accessioned2018-08-20T13:49:28Z
dc.date.available2018-08-20T13:49:28Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1066
dc.description.abstractΟ χώρος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) έχει αναπτυχθεί δυναμικά και περιλαμβάνει διαφορετικά είδη Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), τα οποία είναι στελεχωμένα με καταρτισμένο και εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό για την αποτελεσματική τους λειτουργία, καθώς παρέχουν πολλών τύπων υπηρεσίες σε μεγάλο αριθμό μαθητών από ποικίλες κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Στην παρούσα έρευνα γίνεται προσπάθεια να διερευνηθούν οι απόψεις και οι στάσεις των Κοινωνιολόγων ΕΑΕ για τη διδασκαλία της Αυτόνομης Διαβίωσης στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ). Το δείγμα αποτέλεσαν δώδεκα (12) Κοινωνιολόγοι που εργάζονται σε ΕΕΕΕΚ. Για τις ανάγκες της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική μεθοδολογία και χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη ως εργαλείο συλλογής δεδομένων. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τον πολυδιάστατο ρόλο του Κοινωνιολόγου ΕΑΕ, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, την αναγκαιότητα ύπαρξης διεπιστημονικής συνεργασίας, τη σημασία της διδασκαλίας της Αυτόνομης Διαβίωσης στα ΕΕΕΕΚ, τις μεθόδους και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί, την εκπαίδευση και τις δεξιότητες που χρειάζεται για να εκπληρώσει το σκοπό αυτό. Επιπλέον, παρουσιάζονται προτάσεις με στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών των Κοινωνιολόγων που εργάζονται στα ΕΕΕΕΚ.   The setting of Special Education has developed dynamically and includes different types of School Units of Special Education, which are manned with knowledgeable and specialized education staff for their effective function, as they provide a variety of services to a large number of students from different categories of special educational needs. In the present research there will be an effort to analyze the views and attitudes of Sociologists of Special Education towards the teaching of Independent Living in Special Vocational Education’s Workshops. The sample consisted of twelve (12) Sociologists, who worked in Special Vocational Education’s Workshops. For the needs of the research the qualitative methodology was chosen and the semi-structured interview was used as a tool for collecting data. The results highlighted the multidimensional role of the Sociologist of Special Education, the difficulties that he faces, the need of existence of interdisciplinary cooperation, the meaning of teaching of Independent Living in Special Vocational Education’s Workshops, the methods and tools that he uses, the education and skills that he needs in order to fulfill this purpose. Furthermore, proposals are shown as to upgrade the provided services of Sociologists who work in Special Vocational Education’s Workshops.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectειδική αγωγή και εκπαίδευση ΕΑΕen_US
dc.subjectκοινωνιολόγοςen_US
dc.subjectεργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης ΕΕΕΕΚen_US
dc.subjectαυτόνομη διαβίωσηen_US
dc.subjectspecial educationen_US
dc.subjectsociologisten_US
dc.subjectspecial vocational education's workshopsen_US
dc.subjectindependent livingen_US
dc.titleΚοινωνιολόγοι Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ): οι απόψεις και οι στάσεις τους για τη διδασκαλία της Αυτόνομης Διαβίωσης στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.)en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record