Οι απόψεις του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη για την Παιδεία
Abstract
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στις βασικές απόψεις για την παιδεία δύο σπουδαίων φιλοσόφων, του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη. Αναπτύσσονται, αρχικά, οι απόψεις του Πλάτωνα περί παιδεία τονίζοντας την ηθικοποίηση των πολιτών και την απόκτηση της αλήθειας κατακτώντας τον άφθαρτο κόσμο των ιδεών. Επισημαίνεται το δικό του ιδανικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο είναι βασικό θεμέλιο για την ύπαρξη της ιδανικής πολιτείας του. Ύστερα, καταγράφονται οι αριστοτελικές απόψεις περί παιδείας, οι οποίες τονίζουν και αυτές την ηθικοποίηση των πολιτών με απώτερο σκοπό το ανώτερο αγαθό, την ευδαιμονία, και το άριστο βίο. Αναφέρεται το εκπαιδευτικό σύστημα του, έτσι όπως το διαμόρφωσε αυτός, το οποίο σκοπεύει στην απόκτηση της γνώσης των πραγμάτων και της αλήθειας και στην δημιουργία ενάρετων χαρακτήρων. Τέλος, συγκρίνονται οι απόψεις των δύο κορυφαίων αρχαιοελληνικών προσωπικοτήτων και φαίνεται πως έχουν εξίσου και κοινές αλλά και αντίθετες οπτικές στο θέμα της παιδείας. This paper makes reference to the fundamental views on education of two significant philosophers, Plato and Aristoteles. First, are being developed Plato’s views on education, which highlights the moral training of citizens and the acquirement of truth gaining the indestructible world of ideas. Points out Plato’s ideal educational system, which is the basic foundation for the existence of his own ideal republic. Further more, the paper registers Aristoteles’s education views, which also highlights the moral training of citizens with ulterior purpose the upper good, the prosperity, and the excellent life. Refers to the educational system of Aristoteles, which intends to the acquirement of the truth and thing’s knowledge and the creation of righteous citizens. Finally, compares the views of the two leading personalities of the ancient Greek world and its seems that they have same and opposite views on education too.