Προσφυγές μαθητές σε δομές εκπαίδευσης στην Ελλάδα: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις δομές αυτές
Abstract
Το θέμα της εργασίας είναι: ‘Προσφυγές μαθητές σε δομές εκπαίδευσης στη Ελλάδα: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στις δομές αυτές’. Σκοπός αυτής της μελέτης είναι να διερευνηθεί πως ανταπεξήλθαν τα προσφυγόπουλα στα σχολεία εντός των δομών , ποια προβλήματα αντιμετώπισαν, ποιοι στόχοι επιτεύχθηκαν και η πρόοδος που σημειώθηκε μέσα στο σχολικό έτος 2016-2017, με βάση τις απόψεις των εκπαιδευτικών τους.
Η παρούσα πτυχιακή εργασία βασίζεται στην ερευνητική μέθοδο με πρωτογενή στοιχεία, που η συλλογή τους έγινε με την μέθοδο της συνέντευξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στο προπαρασκευαστικό σχολείο εντός των δομών. Χρειάζονταν κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να εγκλιματιστούν με τα νέα δεδομένα, τις συνήθειες και τους κανόνες που το ελληνικό σχολείο ακολουθεί. Εξομαλύνθηκαν ζητήματα συμπεριφοράς μεταξύ των παιδιών, οι σχέσεις των εκπαιδευτικών με τα προσφυγόπουλα εξελίχθηκαν πολύ θερμές με αποτέλεσμα αυτό να έχει πολύ θετικές επιδράσεις στη πρόοδο των μαθητών σε μαθησιακό και προσωπικό επίπεδο. Συμπερασματικά, οι εκπαιδευτικοί ήταν ικανοποιημένοι με το έργο τους και την αμοιβαία προσπάθεια που καταβλήθηκε. Δήλωναν περήφανοι τόσο για τους ιδίους όσο και για τα παιδιά που τα κατάφεραν παρά τις αντιξοότητες.
Τέλος, τα παιδιά με την κατάλληλη προετοιμασία που τους προσέφεραν τα προπαρασκευαστικά τμήματα εντός των δομών είναι σε θέση να ενσωματωθούν στα ελληνικά σχολεία από την νέα σχολική χρονιά και να μελετηθεί έπειτα εκ νέου η πρόοδος και τα αποτελέσματα της ενσωμάτωσης. The dissertation is entitled "Refugee students in education camp structures in Greece: The views of the teachers who work in these camp structures". The study aims at investigating how refugees in schools have managed it in the camp structures, what problems they have encountered, the objectives that have been achieved and the progress that has been made during the 2016-2017 school year, based on their teacher’s views.
This dissertation is based on the research method with primary data, which was collected using the interview method. The results of the research showed that children responded successfully to the preparatory classes within the camp structures. They needed some time in order to get used to the new data, habits and rules that the Greek education system follows. Children's behavior problems have been smoothed, the relationship between teachers and refugees evolved very warmly, and this has had a very positive impact on student’s progress both at a learning and personal level. In conclusion, teachers were satisfied with their work and their mutual effort. They were proud of themselves and of the children who managed it despite the difficulties.
Finally, children who attended the preparatory classes within the structures are able to integrate into the Greek school system starting from the new school year and then study the progress and the results of the integration.