Το ρητορικό επιχείρημα και οι τεχνικές του Αριστοτέλη μέσα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται το ρητορικό επιχείρημα αλλά και την επιρροή που άσκησε ο Αριστοτέλης στον λόγο και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Στην αρχή, γίνεται αναφορά στην ζωή του Αριστοτέλη και στη Ρητορική του, όπου γίνεται και λεπτομερής περιγραφή του ρητορικού λόγου. Έπειτα, τονίζεται η σχέση της ρητορικής με την γλώσσα και με την επικοινωνία, ενώ παράλληλα αναλύεται και η σημαντικότητα της οπτικής ρητορικής του ρήτορα και η λειτουργία της έως και σήμερα. Στη συνέχεια, γίνεται λόγος για τον επαγωγικό συλλογισμό και ακολουθεί ο χαρακτηρισμός του δεινού ρήτορα σύμφωνα με τον Αριστοτέλη. Τέλος περιγράφεται η πορεία των ΜΜΕ, ενώ ταυτόχρονα υπερτονίζεται το γλωσσικό τους πλαίσιο και η αξία της πειθούς μέσα σε αυτά.
This senior thesis is about the rhetorical argument and the influence of Aristotle on the spoken word. First of all, this thesis refers to Aristotle’s life and his Rhetoric in which detailed description of his rhetorical speech. Furthermore, the relationship among rhetoric, language and communication is emphasized. At the same time, the importance of visual rhetoric and its operation until today is analyzed. Subsequently, this thesis also mentions the inductive reasoning followed by the characterization of the suffering rhetoric, according to Aristotle. In the end, this issue describes the direction of mass media, while, at the same time, the linguistic context and the value of persuasion within them are highlighted.