Η αποτελεσματικότητα της παράλληλης στήριξης στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Abstract
Τόσο η ειδική αγωγή όσο και η παράλληλη στήριξη αποτελούν πτυχές της εκπαίδευσης οι οποίες αναπτύσσονται κατά κόρον τα τελευταία χρόνια. Μετά την παγκόσμια αναγνώριση της ειδικής αγωγής σαν ειδικής μορφής εκπαίδευσης έχουν διενεργηθεί πολλοί αγώνες, ώστε να αναγνωριστούν οι ανάγκες των ατόμων που αντιμετωπίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να διεκδικηθούν τα δικαιώματά τους. Επίσης, η συνδιδασκαλία ή η συνεκπαίδευση αποτελούν μορφές της ειδικής αγωγής οι οποίες προσανατολίζονται προς τη συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι η συνύπαρξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκείνων με τυπική εκπαίδευση προσφέρει αρκετά οφέλη στην ακαδημαϊκή και στην κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Στα πλαίσια συγγραφής της παρούσας εργασίας εξετάζεται η περίπτωση της διερεύνησης της αποτελεσματικότητας της παράλληλης στήριξης στους μαθητές που αντιμετωπίζουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Για το σκοπό αυτό διενεργήθηκε μία πρότυπη έρευνα σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι απασχολούνται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με στόχο την εξέταση του παρόντος ζητήματος. Τα αποτελέσματα της έρευνας απέδειξαν τη σημαντικότητα του θεσμού της παράλληλης στήριξης, αποσαφήνισαν τον ρόλου του εκπαιδευτικού της γενικής εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής, ενώ αναδείχθηκε η αποτελεσματικότητα του θεσμού της παράλληλης στήριξης. Both special education and parallel support are aspects of education that have grown in recent years. Following the global recognition of special education as a special form of education, many games have been held to identify the needs of people with special educational needs and to claim their rights. Also, co-education or inclusion is a form of special education that is geared to the inclusion of pupils with special educational needs in general education. Studies have shown that the co-existence of pupils with special educational needs and those with formal education offers several benefits to the academic and social development of students. In the context of this paper, we examine the case of investigating the effectiveness of parallel support for pupils with special educational needs in Primary Education. For this purpose, a pilot survey was carried out on teachers working in Primary Education with a view to examining the issue under consideration. The results of the research have demonstrated the importance of the institution of parallel support, clarified the role of the general education teacher and special education, and the effectiveness of the institution of parallel support has been demonstrated.