«Μαθαίνω την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό»: Κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για την Ελληνική ως Γ2/ΞΓ
Abstract
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας σε δίγλωσσους/ες Έλληνες/-ίδες μαθητές/-τριες που ζουν στην Ουκρανία και φοιτούν σε σχολεία της. Τα επιμέρους γνωρίσματα που πρέπει να συγκεντρώνει το υλικό μας εντοπίζονται στη σχετική βιβλιογραφία και συνοπτικά είναι τα εξής: Η συμβολή στο να αναπτύξει το παιδί τις δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου, η διαπολιτισμική διάσταση και ένα σύνολο από επιμέρους προδιαγραφές, όπως είναι η πολυτροπική φύση και ο παιγνιώδης χαρακτήρας.
Το υλικό μας σχεδιάζεται και αιτιολογούνται η δομή, το περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά του με βάση την υπάρχουσα βιβλιογραφία. Τέλος, συζητείται μια πρόταση διδακτικής εφαρμογής του πρώτου, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για διενέργεια τροποποιήσεων σε αυτό, ύστερα από την έμπρακτη αξιοποίηση και αξιολόγησή του. The purpose of this thesis is the design of educational material to teach Greek as a second/foreign language to bilingual Greek students who live in Ukraine and who study in its schools. The individual features that our material should have are found in the relevant literature and, briefly, are the following: The contribution to the child’s development of skills for oral and written speech comprehension and production, the intercultural dimension and a set of individual specifications, such as the multimodal and playful nature.
Our educational material is designed and its structure, content and features are explained on the basis of the existing literature. Finally, a suggestion for instructional application of the material is discussed and the possibility of making amendments to the latter, after its practical exploitation and evaluation, remains open.