Παίζοντας κατασκευάζω τις μαθηματικές έννοιες της Α' Δημοτικού
Abstract
Η παρούσα εργασία προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας στα μαθηματικά, την Παιγνιώδη Διδασκαλία. Μέσα από 29 παιχνίδια που δημιουργήθηκαν με γνώμονα τους μαθησιακούς στόχους του Α.Π.Σ. (Νέο Σχολείο, 2011) γίνεται η προσπάθεια για κάλυψη της διδακτέας ύλης των μαθηματικών στην Α’ Τάξη του Δημοτικού. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο που καλύπτει τις θεωρίες, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν ως βάση για τη δημιουργία των παιχνιδιών, ακολουθεί η εκτενής παρουσίαση των παιχνιδιών και τέλος πραγματοποιείται εφαρμογή-μικρής έκτασης έρευνα σε δύο από τα παιχνίδια, σε τάξη με σκοπό να φανεί στην πράξη κατά πόσο η προκειμένη διδακτική πρόταση είναι ικανή να αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
The specific paper suggests a different kind of teaching, Playful Teaching. Having in mind the learning targets that the Greek Ministry of Education (2011) has suggested, 29 games were constructed so as to cover the mathematical curriculum of the first class of Primary School. Firstly there is an effort to show the theoretical framework which is the base of the specific games. After that someone would find the extensive version of the games and finally then an application-small scale research of two of the games that shows how effective the teaching proposal is when applied.