Οι απόψεις του Πλάτωνα στην εκπαίδευση και η εφαρμογή τους στο σήμερα
Abstract
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στις απόψεις του Πλάτωνα για την εκπαίδευση και κατά πόσο οι απόψεις του εφαρμόζονται και στη σημερινή εποχή και κυρίως στο Νηπιαγωγείο. Αρχικά, παρουσιάζονται η ζωή, οι θεωρίες αλλά και το έργο του Πλάτωνα με έμφαση όμως στις εκπαιδευτικές του απόψεις και το σύστημα εκπαίδευσης που θεωρούσε ότι είναι σωστό με σκοπό να φτάσουν οι πολίτες να γίνουν άριστοι. Επιπλέον, παρουσιάζονται οι ενότητες του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών του Νηπιαγωγείου που βρίσκονται σε αντιστοιχία με τις εκπαιδευτικές απόψεις του Πλάτωνα. Ακόμη, αναφέρονται κάποιες οργανωμένες δραστηριότητες που μπορούν να υλοποιηθούν στο Νηπιαγωγείο λαμβάνοντας πάντα υπόψη τους στόχους του Πλάτωνα για την εκπαίδευση. Τέλος, αναφέρονται τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από όλη τη διαδικασία της ενδοσκόπησης.
The present work refers to Plato's views on education and whether his views are applied to the present day and especially to the Kindergarten. Initially, the life, theories and the work of Plato are presented, but with emphasis on his educational attitudes and the education system he considered to be correct in order to reach the citizens to become appreciated. In addition, the sections of the Cross Curricular/Thematic Studies Framework of the Kindergarten are presented in correspondence with Plato's educational views. There are also some organized activities that can be implemented in the Kindergarten, always taking into account Plato's goals for education. Finally, the conclusions that have emerged from the entire endoscopy process are reported.