Ανάπτυξη λόγου στην προσχολική ηλικία
Abstract
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην ανάπτυξη του λόγου στην προσχολική ηλικία. Στην συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζονται οι απόψεις των αναπτυξιολόγων σχετικά με τον τρόπο ανάπτυξης του λόγου αλλά και οι αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές και οι διαταραχές ομιλίας. Επιπλέον, γίνεται λόγος για το αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και συγκεκριμένα για την ενότητα Παιδί και Γλώσσα με αναφορά στους στόχους και τις επιδιώξεις των προγραμμάτων. Ακόμη, παρατίθενται 10 δραστηριότητες που βασίζονται στους στόχους του αναλυτικού προγράμματος που αφορούν την ομιλία, την ανάγνωση και τη γραφή. Τέλος, αναφέρονται τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από τη διαδικασία της ενδοσκόπησης.
This essay is negotiating the way the speech develops in the preschool age. It presents the opinions of different developmental researchers regarding the way the speech develops as well the developmental linguistic disorders and the speech disorders. Furthermore, the essay shows the kindergarten’s curriculum and more specifically the unit “Child and language” which refers to the aims and purposes of the curricula. In the essay they are listed 10 activities which are based on the aims of the curriculum regarding the speech, reading and writing. Lastly, the essay reaches the conclusions that have been emerged through process of introspection.