Οι ξένες γλώσσες στη β/θμια εκπαίδευση: η περίπτωση της Αγγλικής και Γαλλικής γλώσσας
Abstract
Η πορεία της Αγγλικής και Γαλλικής γλώσσας στην Ελληνική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συνιστά μεγάλο ενδιαφέρον, ειδικά στον τομέα της διδακτικής και μεθοδολογίας της διδασκαλίας, αποτελώντας συνάφεια με τις κοινωνικές και πολιτικές συγκυρίες. Το ερευνητικό ερώτημα αυτής της εργασίας ανάγεται στο κατά πόσο η διδασκαλία και των δύο αυτών γλωσσών (Γαλλικής και Αγγλικής) στην Ελληνική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συνέβαλαν στην ποιότητα της παρεχόμενης Εκπαίδευσης. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικοί θεσμοί και ο ρόλος που επιτελούν, στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά γενικά των μεθόδων διδασκαλίας των δύο ξένων γλωσσών έως σήμερα, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η πορεία της διδασκαλίας των δύο ξένων γλωσσών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τέλος στο τέταρτο αναφέρονται τα διδακτικά εγχειρίδια της Γαλλικής και Αγγλικής γλώσσας. The course of English and French language in Greek public Education is of great interest especially in the didactic and methodological field of teaching and is intertwined with economic, social and political purposes. The research question raised in this study is whether the teaching of the two foreign languages (French and English) in Secondary Greek Education together contributed to the quality of the education provided. In the first chapter the institutions of the education community are presented with their role, in the second chapter there is a retrospection of the teaching methods until today, in the third chapter there is a presentation of their introduction and teaching (languages) in Secondary Education and finally in the fourth the manuals teaching are presented of French and English languages.