Η νεοελληνική λογοτεχνία στην εκπαιδευτική πράξη: διδακτικές δοκιμές δημιουργικής γραφής
Abstract
Η ανάγκη συνύπαρξης ανθρώπων με διαφορετικές γλωσσικές ,φυλετικές, χρωματικές, πολιτισμικές ,θρησκευτικές , σωματικές και πνευματικές ανάγκες στο ίδιο κοινωνικό περιβάλλον είναι μια πραγματικότητα. Το κοινωνικό ζήτημα της διαφορετικότητας έλκει τους συγγραφείς και τους κάνει να εκφράζονται μέσω της δημιουργικής γραφής για τις ιδιαιτερότητες του καθενός στο γραπτό λόγο. Η νεοελληνική λογοτεχνία μπορεί να υπηρετήσει και να καλλιεργήσει την συνείδηση των ανθρώπων απέναντι στην διαφορετικότητα. Στην παρούσα εργασία εξετάζεται πως η νεοελληνική λογοτεχνία και συγκεκριμένα η παιδική λογοτεχνία επιδρά στην διάδοση και καλλιεργεί της συνειδήσεις της διαφορετικότητας στα παιδία αλλά και στους ενήλικες. Το παραμύθι είναι ένα δυνατό μέσω μετάδοσης τέτοιων μηνυμάτων. Τα παιδιά με παιγνιώδη τρόπο έρχονται αντιμέτωπα με καθετί διαφορετικό.
The need to coexist people with different linguistic, racial, cultural, cultural, religious, physical and spiritual needs in the same social environment is a reality. The social issue of diversity attracts the writers and makes them express themselves through creative writing about the peculiarities of each in the written discourse. Modern Greek literature can serve and cultivate people's consciousness towards diversity. This paper examines how Modern Greek literature, and in particular children's literature, influences the dissemination and cultivates the consciousness of diversity in children and adults. The fairytale is a powerful way of transmitting such messages. Children in a playful way face each other differently.