Διερεύνηση των απόψεων διευθυντών και εκπαιδευτικών για το θεσμό και τη λειτουργία της Παράλληλης Στήριξης στο εκπαιδευτικό πλαίσιο
Abstract
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης αλλά και των διευθυντών σχολικών μονάδων σχετικά με ζητήματα που αφορούν στον τρόπο αντίληψης του θεσμού παράλληλης στήριξης, τα λειτουργικά προβλήματα του θεσμού, τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργικότητα του θεσμού αυτού καθώς και τους τρόπους ενθάρρυνσης του προσωπικού για καλύτερη αποτελεσματικότητα . Για να διερευνηθούν οι απόψεις αυτές χρησιμοποιήθηκε η ατομική ημιδομημένη συνέντευξη. Στο κομμάτι της εισαγωγής της εργασίας αναφέρονται οι λόγοι που έδωσαν το έναυσμα για την ενασχόληση με τη θεματική αυτή ενώ στην συνέχεια ακολουθεί συνοπτική περιγραφή του περιεχομένου κάθε κεφαλαίου.
Στη συνέχεια, στο θεωρητικό τμήμα της εργασίας ορίζεται η παράλληλη στήριξη, τα βασικά της στοιχεία, η λειτουργία της, το θεσμικό πλαίσιο γύρω από το οποίο λειτουργεί στην Ελλάδα καθώς και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι μαθητές για να λάβουν παράλληλη στήριξη όπως και τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης.
Στην έρευνα συμμετείχαν δώδεκα άτομα, εκ των οποίων έξι ήταν εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και έξι διευθυντές σχολικών μονάδων. Τα αποτελέσματα των διευθυντών έδειξαν ότι ο θεσμός της παράλληλης στήριξης δεν εφαρμόζεται σωστά καθώς οι περισσότεροι από αυτούς αναφέρθηκαν σε ανεπάρκεια υποδομών, δυσκολίες προσαρμογής των μαθητών λόγο συχνής αλλαγής προσωπικού και προβλήματα σχετικά με την συνεργασία εκπαιδευτικού γενικής και παράλληλης στήριξης. Το γεγονός αυτό έρχονται να επιβεβαιώσουν τα λεγόμενα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους συμφωνούν με τους διευθυντές και κάνουν λόγο για δυσκολία προσαρμογής μαθητών από τις συχνές αλλαγές εκπαιδευτικών, αλλά και για αναγκαιότητα εφαρμογής της παράλληλης στήριξης από την αρχή της χρονιάς. The purpose of the following essay is to explore the views of both parallel support teachers and school principals on issues pertaining to the perception of the institution of parallel support, the operational problems of the institution, the factors that can influence the functioning of this institution and ways to encourage staff to improve their effectiveness. In order to explore these views, the individual semistructured interview was used. In the beginning of the introduction of this essay, the reasons that triggered this subject are mentioned, followed by a brief description of the contents of each chapter.
Subsequently, the theoretical part of the thesis defines the parallel support, its basic elements, its operation, the institutional framework in which it operates in Greece, as well as the conditions that the pupils have to meet in order to receive parallel support, and the duties of parallel support teachers.
Twelve people participated in the survey, six of which were parallel support teachers and six school Principals. The results of the principals showed that the institution of parallel support is not properly implemented as most of them reported inadequate infrastructure, difficulties the students have in adapting due to frequent staff change and problems with the co-operation of general and parallel support. This confirms what teachers say, who mostly agree with the principals and talk about the difficulty of adapting students to frequent teacher changes and the need to apply parallel support from the beginning of the year.