Ζητήματα οργάνωσης και λειτουργίας των Ειδικών Διαγνωστικών Επιτροπών Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ)-Διερεύνηση απόψεων διευθυντών
Abstract
Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις ΕΔΕΑΥ οι οποίες αποτελούν Επιτροπές για τη Διαγνωστική Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Υποστήριξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) και Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ) μέσα στο Γενικό σχολείο και σε επίπεδο Σχολικής Μονάδας (ΣΜ). Συγκεκριμένα αποτυπώνονται οι απόψεις 16 διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι είναι Πρόεδροι των αντίστοιχων επιτροπών μέσα στη ΣΜ στην οποία προΐστανται, με σκοπό να αναδειχθούν στοιχεία Οργάνωσης και Διοίκησης σχετικά με τη λειτουργία του θεσμού. Για το λόγο αυτό αναλύεται η Υπουργική Απόφαση η οποία ρυθμίζει τον κανονισμό λειτουργίας των ΕΔΕΑΥ με σκοπό να εξεταστεί η ομάδα της ΕΔΕΑΥ ως διοικητικός μηχανισμός.
Με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων αναδύονται στοιχεία Οργάνωσης και Διοίκησης στις ΕΔΕΑΥ τόσο για το ατομικό και ομαδικό έργο των μελών της, όσο και για τις διαδικασίες που διέπουν τη λειτουργία της. Επίσης εξετάζονται τα προβλήματα και οι περιορισμοί οι οποίοι παρακωλύουν την διοικητική και εύρυθμη λειτουργία της αλλά και εκφράζονται απόψεις διευθυντών για την επιτυχή συνέχεια του θεσμού. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν στοιχεία για τις διάφορες λειτουργίες διοίκησης της ΕΔΕΑΥ από τον Προγραμματισμό έως τον Έλεγχο του έργου της αλλά και προβληματισμούς για το καθημερινό διοικητικό έργο που διέπει το θεσμό. Τέλος προτείνονται τρόποι ενίσχυσης του έργου της με σκοπό τη βελτίωση του θεσμού σε διοικητικό επίπεδο.The present study examines the Special Committees for Diagnosis, Evaluation and Support, which are committees for the diagnosis, assessment and support for students with Special Educational Needs (SEN) and learning difficulties within the General School and at the School Unit level. In particular, the study presents the views of 16 Directors of Primary and Secondary Education who preside over of the respective committees within the school unit which they head, in order to highlight organizational and administrative elements related to the operation of the institution. For this reason, the Ministerial Decision which regulates the operation of the Special Committees for Diagnosis, Evaluation and Support (SCDES), is analyzed in order to examine the SCDES team as an administrative mechanism.Through the use of semi-structured interviews, organizational and management elements in SCDES emerge for both the individual and team work of its members, as well as the procedures governing its operation. The study also examines the problems and constraints that impede its administrative and orderly function, but also the views of the directors on the successful continuation of the institution.
The results highlight details of the various SCDES management functions from Planning to Auditing of its function, as well as concerns about the day-to-day administrative work that governs the institution. Finally, ways are proposed to strengthen its work in order to improve the institution at the administrative level