Integrating Literature in the Teaching of English as a Foreign Language
Abstract
Σκοπός αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι να παρουσιάσει τη δυνατότητα ένταξης της λογοτεχνίας ως εναλλακτικού αυθεντικού υλικού έτοιμο προς χρήση στη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Αρχικά, το ζήτημα εξετάζεται από την ιστορική πλευρά του παρουσιάζοντας απόψεις και τρόπους με τους οποίους η λογοτεχνία αντιμετωπίστηκε σε διάφορες χρονικές περιόδους. Δεύτερον, παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα της ενσωμάτωσης λογοτεχνικών κειμένων στη διδασκαλία της Αγγλικής, τα οποία εκτείνονται από την καλλιέργεια των τεσσάρων δεξιοτήτων μέσα από μια πληθώρα γλωσσικών δραστηριοτήτων, οι οποίες κινητοποιούν τους μαθητές, στην εξοικείωση τους με την κουλτούρα των φυσικών ομιλητών της Αγγλικής Γλώσσας καθώς και τη γενική μόρφωση των μαθητών, καθώς η λογοτεχνία ενισχύει τις πνευματικές και συναισθηματικές δυνατότητες των μαθητών.
Εν τούτοις, τα λογοτεχνικά κείμενα πρέπει να επιλέγονται προσεκτικά και να προσεγγίζονται με τρόπο ο οποίος προωθεί την αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και λογοτεχνικών κειμένων. Μόνο κάτω από αυτές τις συνθήκες η ένταξη της λογοτεχνίας στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών θα είναι αποτελεσματική και καρποφόρος. Παρ’ όλα αυτά, η διδασκαλία της γλώσσας με εργαλείο τη λογοτεχνία προϋποθέτει την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Πρέπει να δίνονται ευκαιρίες στους μαθητές για εξερεύνηση και ανάλυση των κειμένων προκειμένου να δώσουν τη δική τους ερμηνεία του υπό εξέταση κειμένου και με αυτό το τον τρόπο να νοηματοδοτήσουν τα μηνύματά του. Μόνο τότε η ένταξη της λογοτεχνίας θα είναι μια ενδιαφέρουσα και απολαυστική δραστηριότητα η οποία θα είναι το έναυσμα για πολλές γλωσσικές δραστηριότητες στην τάξη.
Purpose of this dissertation is to present the possibility of integrating literature as alternative ready-to use authentic material in the teaching of English as a foreign language. At first, the issue is examined from a historical perspective, presenting views and ways in which literature has been treated over various periods. Secondly, the benefits are presented of integrating literary texts in the EFL context, which range from promoting the teaching of the four skills through a plethora of motivating language activities to familiarising learners with the culture of native speakers of the English language in addition to educating the whole person in so far as it enhances the learners’ imaginative and affective capacities.
However, literary texts should be carefully selected and approached in a way promoting interaction between the text and the learner. Under these conditions the integration of literature in the EFL curriculum will prove successful and fruitful. Nevertheless, teaching language through literature calls for the active involvement of both the teachers and learners. Learners should be given space for exploring literary texts in order to provide their own interpretation of the text in question and hence create meaning out of it. In this case only, will the integration of literature in English language teaching be an interesting and enjoying task which produces an offspring for many language activities in classrooms.