Η επικοινωνία εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων. Μελέτη περίπτωσης : ΔΙΕΚ Καστοριάς
Abstract
Η επικοινωνία του εκπαιδευτή και του εκπαιδευομένου είναι ιδιαίτερα σημαντική στην εκπαίδευση. Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση της επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτών ενηλίκων με τους εκπαιδευομένους στα πλαίσια της εκπαίδευσης ενηλίκων όσον αφορά τη συμβολή της στην εμψύχωση και τη δημιουργία συνεργατικού κλίματος, τη στάση των εκπαιδευτών έναντι των εκπαιδευομένων και τις επικοινωνιακές δεξιότητες καθώς και τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζονται στην εκπαιδευτική διεργασία.
Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν είκοσι (20) ενήλικες εκπαιδευόμενοι που φοιτούν στο Δημόσιο ΙΕΚ Καστοριάς από 01/04/2019 έως 30/04/2019 και η μέθοδος ανάλυσης των δεδομένων είναι η θεματική ανάλυση περιεχομένου. Με το ερωτηματολόγιο που συμπληρώθηκε από τους εκπαιδευόμενους καταγράφηκαν οι απόψεις τους σχετικά με τα υπό διερεύνηση ζητήματα. Από την έρευνα προκύπτει ότι εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι πιστεύουν στη σημασία της επικοινωνίας και τη σημαντικότητα των μεθοδολογιών εκπαιδευτικής προσέγγισης προς αυτή την κατεύθυνση. Teacher and learner communication is particularly important in education. The present thesis aims at exploring the communication between educators and adult learners in terms of its contribution to animating and creating a collaborative climate, the attitude of educators and those being educated communication skills as well as educational approaches that apply to the educational process. The questionnaire was used as a research tool. The survey sample consisted of twenty (20) adult learners attending the Public IEK of Kastoria from 01/04/2019 until 30/04/2019 and the method of analyzing the data is the thematic content analysis. The questionnaire completed by the trainees recorded their views on the issues under investigation. The research shows that educators and learners believe in the importance of communication and the importance of educational approaches in this direction.