Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και ο ρόλος του εκπαιδευτικού για τη διαχείρισή του
Abstract
Η παρούσα εργασία εξετάζει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, το οποίο αποτελεί τα τελευταία χρόνια ένα επίκαιρο θέμα που απασχολεί τις κοινωνίες τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στη χώρα μας. Ο σχολικός εκφοβισμός , έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες στο σχολικό χώρο, μπορεί να πάρει πολλές μορφές και έχει επιπτώσεις τόσο στο θύτη όσο και στο θύμα. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να παρουσιάσει τις μορφές του σχολικού εκφοβισμού που συναντούμε στη σχολική μονάδα, τις επιπτώσεις που έχουν τα εμπλεκόμενα μέρη καθώς και τους τρόπους με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διαχειριστούν τα περιστατικά σχολικής βίας έτσι ώστε να την αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά. Η εργασία αυτή στηρίχθηκε σε μια ανασκόπηση των βιβλιογραφικών αναφορών που υπάρχουν στη διεθνή αλλά και στην ελληνική βιβλιογραφία. This paper examines the phenomenon of school bullying, which has been a topical issue in the last few years of concern to societies both globally and in our country. School bullying has taken on a large dimension in our country in recent decades in school, it can take many forms and has an impact on both the victim and the victim. The purpose of this paper is to present the forms of school bullying we encounter in the school unit, the implications of the parties involved and the ways in which teachers can manage school violence incidents to deal effectively with them. This work was based on a review of literature references in the international and Greek literature.