Ο ρόλος της επικοινωνίας στην διαμόρφωση του σχολικού κλίματος
Abstract
Επικοινωνία είναι η εναλλαγή μηνυμάτων που πραγματοποιείται ανάμεσα σε έναν ομιλητή και ακροατή. Η επικοινωνία όμως δεν είναι μόνο εφικτή μέσο της ομιλίας. Η παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στο πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η επικοινωνία στην εκπαίδευση. Μέσα από αυτή βλέπουμε ότι ο εκπαιδευτικός πέρα από τον προφορικό και τον γραπτό λόγο μπορεί να επικοινωνήσει και με άλλα μέσα με τους μαθητές του , όπως είναι τα μη λεκτικά σήματα. Όμως , για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να χρησιμοποιήσει τα συγκεκριμένα σήματα θα πρέπει να γνωρίζει καλά την επίδραση , που μπορεί να έχει επικοινωνία σε έναν μαθητή. Ακόμη , η συγκεκριμένη εργασία δείχνει πόσο σημαντικό είναι ο εκπαιδευτικός να έχει μια καλή συνεργασία και με τον μαθητή αλλά και με τους γονείς του μαθητή , γιατί με αυτόν τρόπο η διαδικασία της διδασκαλίας γίνεται πιο συντονισμένα. Επίσης , για να αναπτυχθεί μια καλή επικοινωνία ανάμεσα στο μαθητή και τον δάσκαλο θα πρέπει ο δάσκαλος να είναι ανοιχτός σε νέες μεθόδους , δηλαδή να αφήνει τον μαθητή να εκφράζει ελεύθερα την γνώμη του χωρίς να προκαλεί στο μαθητή άγχος και «τρακ». Η επικοινωνία όπως βλέπουμε παρακάτω είναι απαραίτητο στοιχείο , έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα ευνοϊκό σχολικό κλίμα ανάμεσα στο σχολείο και τον εκπαιδευτικό , τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή , σχολείο και γονείς και γονείς και εκπαιδευτικός. Ένα θετικό κλίμα μπορεί να βοηθήσει την απόδοση των εκπαιδευτικών στην διαδικασία της διδασκαλίας τους αλλά και στην απόδοση των μαθητών μέσα στο μάθημα. Τέλος , με βάση όλα τα παρακάτω θα δούμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η επικοινωνία στην διαμόρφωση της διδασκαλίας. Communication is the exchange of messages between a speaker and a listener. Communication, however, is not only a feasible means of speaking. This dissertation focuses on the importance of communication in education. Through this we see that the teacher can communicate with other students, in addition to spoken and written language, such as non-verbal signals. However, in order for the teacher to use these signals he should be well aware of the effect that may be communicating to a student. This work also shows how important it is for a teacher to have a good relationship both with the student and with the pupil's parents, because this is how the teaching process becomes more coordinated. Also, in order to develop a good communication between the student and the teacher, the teacher should be open to new methods, is leaving the student free to express his opinion without causing the student anxiety and "trac". Communication as we see below is a necessary element to create a favorable school climate between school and teacher, teacher and student, school and parents and parents and teacher. A positive climate can help teaching teachers in their teaching process as well as the performance of students within the course. Finally, based on all of the following, we will see how important communication role plays in the formation of teaching